3com wlan - på opfordring
Fra : anders majland

Dato : 20-11-03 21:29

>For noget tid siden skrev du i dk.edb.netværk om dit nye 3COM W-LAN.
>(.11g X-Jack og .11g router ikke sandt?)

Yep og jeg skrev også lidt om rækkevidden.

>Må jeg spørge hvad du synes om det nu når du har haft det i noget tid?
>Virker det efter hensigten og er det stabilt. Hvordan er webinterfacet
>på routeren osv.

Det kører bare. Jeg sidder nu i sofaen ved siden af brændeovnen med
føderen oppe på sofabordet og skriver dette

Routeren var nem nok at sætte op (selvom jeg aldrig havde kigget i en
3com før) og jeg har ikke rørt den siden. Jeg tænder for isdn-router,
firewall. switch og ap på en stikkontakt så det ikke står og sluger
strøm når der ikke er nogen hjemme.

>Jeg overvejer selv at investere i et sæt - kan dog ikke helt finde ud
>af hvilken router jeg vil have - Linksys, Zyxel, Netgear eller 3COM ?!?
>(PC-card'et skal være 3COM med X-Jack antennen - den er for smart!)

Fuldstændig enig mhs til pc-card. Når den blærbare ikke har det
indbygget er det næstbedste løsning. Mht til accesspoint har jeg ikke
noget at udsætte på 3com'en - det virker bare - men der kan være noget
at spare ved at købe en router eller switch med det indbygget istedet.
Det er lidt voldsomt med 4 æsker med hver deres psu bare til at få
netværksadgang fro et par maskiner.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid