Cisco 1912 tror terminal er et modem?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 20-11-03 11:12

Hej!

Jeg har smidt et konsol-kabel på en ældre catalyst 1912 (dog ikke ældre,
end at console porten er RJ45) - men hvis jeg forbinder med HyperTerminal
får jeg bare modem-kommandoer i hovedet, f.eks.

ATH0
ATH0Q0
ATH0Q0Z0

Hvordan får jeg switch'en til at fatte, at det er en terminal, som sidder
direkte på konsol-porten - og ikke et modem ??

/Brian

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 20-11-03 21:47

Brian Ipsen wrote:

> [...]
>
> Hvordan får jeg switch'en til at fatte, at det er en terminal, som sidder
> direkte på konsol-porten - og ikke et modem ??

Du bruger den rigtige type kabel.

Cisco plejer at levere lakridsbånd i forskellige farver. Jeg mener at
det er de sorte, der virker. Så prøv med et andet kabel.

http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/lan/28201900/1928v5x/icg5x/csspec.htm#xtocid115096

http://tinyurl.com/vvqy

Det handler om at handshakesignalet er bytter om.

Knus
Regnar