DHCP ?
Fra : Mads

Dato : 19-11-03 19:30

Hej med Jer hajer

Nogen der kan hjælpe mig med config af DHCP og DCP ?

Vi har et lille netvæk med en SpeedStream5781 router som angiveligt (men jeg
ved det ikke, da jeg ikke har adgang til den), kører DHCP på 192.168.1.1 og
så har vi en ISDN router ZyXel P202 som alene skal køre DCP router således
at vi kan bruge NetCAPI til telefon og modem via netværk, og netværket skal
fungere både med SS5781 alene og med ISDN routeren alene, samt samtidig. Som
er er nu virker det hver for sig. Jeg har tidligere fået det til at virke
med har måttet nulstille firmwaren, og kan ikke huske hvordan jeg gjorde

TDC siger at SS5781'eren slår sin DHCP server fra, når den ser andre DHCP
servere på samme net.

Menuen i ISDN routeren er sat således op:

Menu 3.2 - TCP/IP and DHCP Ethernet Setup

DHCP Setup
DHCP= Server
Client IP Pool Starting Address= 192.168.1.1
Size of Client IP Pool= 32
Primary DNS Server= 0.0.0.0
Secondary DNS Server= 0.0.0.0
Remote DHCP Server= N/A

TCP/IP Setup:
IP Address= 192.168.1.1
IP Subnet Mask= 255.255.255.0
RIP Direction= Both
Version= RIP-1

Edit IP Alias= No

Menu 3.2.1 - IP Alias Setup

IP Alias 1= No
IP Address= N/A
IP Subnet Mask= N/A
RIP Direction= N/A
Version= N/A
Incoming protocol filters= N/A
Outgoing protocol filters= N/A
IP Alias 2= No
IP Address= N/A
IP Subnet Mask= N/A
RIP Direction= N/A
Version= N/A
Incoming protocol filters= N/A
Outgoing protocol filters= N/A

Jeg har også haft den til at fungere, ved at SS5781'eren alene fungerer som
DHCP som så virker ISDN routerens DCP ikke uden at SS5781'eren er på
netværket.

Hvordan konfigureres det til at virke uafhængigt af hindanden ?

På forhånd tak