udregne hastighed???
Fra : Cinnober

Dato : 19-11-03 16:34

hej Ng.

Hvordan udregner man overførselshastighed???

Jeg og min nabo er forbundet via et 85+m Net kabel.
Begge Netkort er sat til 100mbit og Switch siger osse 100mbit på begge
porte.

Men det går langsomt med at overføre.

Har overført en fil på 641 mb til min nabo og det tog mellem 15-20 min.
Begge pc´er er af samme ydelse,så der skulle ikke være nogen der bliver
"flaskehals".

Ved godt at så langt et kabel ikke kan bruges til 100mbit men hvor hurtigt
kører vi ca. ???

Har osse overført samme fil fra min pc til min kærestes pc (100mbit) og det
tog 1:10 min.

På forhånd tak....

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-11-03 21:20

"Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan udregner man overførselshastighed???

Hvis begge pcer kører 100mb(MegaBit), er den ideelle hastighed 100/8= 12,5
Mega Byte pr. sekund.

> Jeg og min nabo er forbundet via et 85+m Net kabel.
> Begge Netkort er sat til 100mbit og Switch siger osse 100mbit på begge
> porte.
>
> Men det går langsomt med at overføre.

Standarden siger 100m max. , men det er altså hvis de snoede ledninger er
rettet ud !

og det er de jo ikke , så 85m er lige på eller lidt over grænsen til at være
pålidelig nok.

Der er nok for mange tabte pakker.

> [...]
> "flaskehals".
>
> Ved godt at så langt et kabel ikke kan bruges til 100mbit men hvor hurtigt

641mb/900sek(15min)= 0,7mb i sekundet

> Har osse overført samme fil fra min pc til min kærestes pc (100mbit) og
det
> tog 1:10 min.

Passer meget godt

Hilsen Michael

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-11-03 01:56

On Wed, 19 Nov 2003 21:20:01 +0100, "Michael Rasmussen"
<1HXmiclis@mail.dk> wrote:

> Standarden siger 100m max. , men det er altså hvis de snoede ledninger er
> rettet ud !

Sikker noget sludder.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens

Dato : 19-11-03 22:46

> Jeg og min nabo er forbundet via et 85+m Net kabel.
> Begge Netkort er sat til 100mbit og Switch siger osse 100mbit på begge
> porte.
>
> Men det går langsomt med at overføre.

Det lugter af at kablet med stik måske ikke er samlet korrekt. Kablet burde
kunne være omkring 99 meter langt.
Pas på i ikke brænder porten af i switchene pga. potentiale forskel.

Jens

Fra : Jens

Dato : 20-11-03 00:32

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det lugter af at kablet med stik måske ikke er samlet korrekt.

Enig.

> Kablet burde kunne være omkring 99 meter langt.

200 meter, Satndarden garanterer vidst 100 meter, men man kan sagtens få
link over længere afstande.
(Det længste jeg har set er 187meter, kører 100Mbit full dublex, og trækker
8MB/s via ftp.)

> Pas på i ikke brænder porten af i switchene pga. potentiale forskel.

Hvor meget/lidt skal der til ?

Mvh Jens2

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-11-03 01:58

On Wed, 19 Nov 2003 16:33:42 +0100, "Cinnober"
<smiltilmig@hotmail.com> wrote:

> Jeg og min nabo er forbundet via et 85+m Net kabel.
> Begge Netkort er sat til 100mbit og Switch siger osse 100mbit på begge
> porte.

Hvis du konfigurerer speed og duplex, skal du gøre det i begge
ender. Så hvis du har konfigureret pc'erne fast til 100 Mbps fuld
duplex, skal du også gøre det på switchen. Hvis du ikke kan gøre
det i switch-enden, skal du lade pc'erne køre auto.

> Men det går langsomt med at overføre.

Er du sikker på, du har lavet kablet ordentligt?
http://hwb.sunsite.dk/ca_Ethernet10BaseTStraightThru.html

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/