Hjælp til opsætning af FTP på Linksys rout~
Fra : Vega

Dato : 18-11-03 20:50

Hej.

Er der en der kan hjælpe med dette. Kan simpelthen ikke få det til at funge.

Mvh. Vega.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-11-03 20:56

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:

>Er der en der kan hjælpe med dette. Kan simpelthen ikke få det til at funge.

Princielt er det bare at gå ind i Linksys'ens opsætning og opsætte er
'virtuel server' der sender al kommunikation til WAN-sidens port 21
videre til din ftp-server på lokalnettet

Men prøv lige at beskrive problemet nærmere - ftp servere kan drille
som ind i h...... så problemet ligger i nødvendigvis i Linksys'en.

<mlr>

Fra : Vega

Dato : 18-11-03 21:06

> [...]
>
> Men prøv lige at beskrive problemet nærmere - ftp servere kan drille
> som ind i h...... så problemet ligger i nødvendigvis i Linksys'en.

Jeg vil mene at jeg har sat routeren rigtigt op, men er ikke 100% sikker.
Folk udefra kan ikke logge på, de kommer godt nok ind på min FTP, men kan
ikke se mapperne. Jeg bruger G6 FTP server, og har tjekket at jeg har linket
rigtigt til mapperne. Det jeg har brug for er nok en der har styr på det her
med en router og FTP.

Mvh. Vega.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-11-03 21:17

> [...]

>rigtigt til mapperne. Det jeg har brug for er nok en der har styr på det her

Du udtrykker dig ikke helt klart

Hvis de 'kommer godt nok ind på' ftp serveren, er de vel også logget
på ?!?!

Lyder som om LINKSYS'en er opsat korrekt - Derimod er det nok ftp
serveren der driller.

Måske er det sat til at afvise kontakt uden for dit lokalnet - Eller
måske har brugere bare brugt forkert adgangskode ?!

<mlr>

Fra : Vega

Dato : 18-11-03 21:39

> Du udtrykker dig ikke helt klart
>
> Hvis de 'kommer godt nok ind på' ftp serveren, er de vel også logget
> på ?!?!

De er logget på ja, men kan ikke se mine mapper.

> Lyder som om LINKSYS'en er opsat korrekt - Derimod er det nok ftp
> serveren der driller.

Det er muligt.

> Måske er det sat til at afvise kontakt uden for dit lokalnet - Eller
> måske har brugere bare brugt forkert adgangskode ?!

Adgangskoden er rigtig nok, måske det andet.
Kender du til G6 FTP serveren?

Mvh. Vega.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-11-03 21:49

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:

>Kender du til G6 FTP serveren?

Desværre nej....

Men hva' sker der hvis du åbner en ftp-session til din WAN-adresse ?!

<mlr>

Fra : Vega

Dato : 18-11-03 22:02

> Desværre nej....
>
> Men hva' sker der hvis du åbner en ftp-session til din WAN-adresse ?!

Det er sort snak for mig det der.

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 18-11-03 22:15

> Desværre nej....
>
> Men hva' sker der hvis du åbner en ftp-session til din WAN-adresse ?!

Til oritering er G6 det samme som bulletproof FTP serveren.

Mvh. Vega.