Spørgsmål: Hvordan få Topcom Skyracer til ~
Fra : kb

Dato : 17-11-03 15:04

Hej Alle
Jeg har en Topcom skyracer WIfi router som jeg gerne vil have til at virke
som accespoint - ikke router!
Jeg kan simpelthen ikke få lortet til at virke!
Jeg har stillet spørgsmålet her før, men den er holdt op med at virke efter
vi har flyttet lidt rundt på den - er der nogen der kan hjælpe?
NB: Jeg har en cisco 677 router og 8 Pcere tilsluttet via en switch...
VH KB

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-11-03 17:49

"kb" <raXpXsakX@XtiscaliX.dk> wrote:

>Jeg har en Topcom skyracer WIfi router som jeg gerne vil have til at virke
>som accespoint - ikke router!
>Jeg kan simpelthen ikke få lortet til at virke!

En beskrivelse af problemet ville gøre det lidt lettere at hjælpe

Kan den slet ikke få kontakt til de trådløse klienter ?!?!

Eller er der problemer med at komme videre til lokal- og internet fra
de trådløse maskiner ?!

Hva' er ip-adresserne i dit lokalnet ? Hvilke ip-adresser får de
trådløse maskiner ??

En udskift af IPCONFIG /ALL fra een af de kablede og een af de
trådløse ville hjælpe gevaldigt....

<mlr>

Fra : kb

Dato : 18-11-03 10:36

> En beskrivelse af problemet ville gøre det lidt lettere at hjælpe

Helt enig! der kommer så lidt her:

Min egen PC har
IP: 192.168.1.2
Subnet: 255.255.255.0
Default gateway 192.168.1.1

Preferred DNS: 212.54.64.170
Alternate DNS: 212.54.64.171

Jeg forsøger så at sætte skyraceren op uden MACfilter

Jeg har som sagt en cisco 677, der går til en switsh der deler forbindelsen
i 7.

Min egen PC har den "rigtige" IP-adresse, mens de øvrige bliver tildelt
IPadresser unikt (f.eks 192.168.1.111)

Skyraceren her en indgan (WAN) og 4 udgange (altså som en switch)

Hvis jeg kobler en af de 7 forbindelser fra switchen i WAN-indgangen og min
egen PC i en af LAN-stikkene på Skyraceren er der ingen forbindelse til min
PC, mens signalet er vældigt stærkt til de trådløse - de kan bare ikke komme
på nettet!

Brugermanualen hjælper ikke meget, og den browserbaserede konfigurationsting
virker meget meget uoverskuelig (for mig)

Jeg prøver lige at svare på de nedenstående spørgsmål

> Kan den slet ikke få kontakt til de trådløse klienter ?!?!

Jo - de finder netværket, signalstyrken er i top - men de kommer ikke på
nettet

> Eller er der problemer med at komme videre til lokal- og internet fra
> de trådløse maskiner ?!

Jep - det er problemet

> Hva' er ip-adresserne i dit lokalnet ? Hvilke ip-adresser får de
> trådløse maskiner ??

Som beskrevet ovenstående

> En udskift af IPCONFIG /ALL fra een af de kablede og een af de
> trådløse ville hjælpe gevaldigt....

Er det det jeg har gjort (ovenstående)?

> <mlr>

Tak for "uddybningsspørgsmålet" - håber det hjælper lidt...

VH KB

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-11-03 11:38

"kb" <raXpXsakX@XtiscaliX.dk> wrote:

>Min egen PC har
>IP: 192.168.1.2
>Subnet: 255.255.255.0
>Default gateway 192.168.1.1
>
>Preferred DNS: 212.54.64.170
>Alternate DNS: 212.54.64.171

Lyder fornuftigt.

>Jeg forsøger så at sætte skyraceren op uden MACfilter

Udmærket i første omgang.

>Jeg har som sagt en cisco 677, der går til en switsh der deler forbindelsen
>i 7.

Ok

>Min egen PC har den "rigtige" IP-adresse, mens de øvrige bliver tildelt
>IPadresser unikt (f.eks 192.168.1.111)

Du mener din PC har fast ip-adresse - Fint nok hvis du har en server
kørende der skal ku 'ses' ude fra nettet.....

>Skyraceren her en indgan (WAN) og 4 udgange (altså som en switch)

Ok.

> [...]
>PC, mens signalet er vældigt stærkt til de trådløse - de kan bare ikke komme

Hhhmmm - Jeg kan ikke li' du forbinder Skyraceren på WAN-siden....

Jeg forslår at du i stedet kobler Skyraceren til på LAN-siden og
bruger den som ren switch / accesspoint

Inden du kobler den til, skal du lige ind i opsætningen for at disable
dens DHCP server og gi' den en LAN adresse i 192.168.1.xxx området
(endelig ikke 192.168.1.1 som jo tilhører Ciscoen...)

Herefter burde det være en enkel sag at få det til at fungere.

<mlr>

Fra : kb

Dato : 29-11-03 11:15

Jeg har fundet løsningen - og den er ret banal!
Jeg IKKE bruge wan-indgangen, men kun Lan-indgangene:....
Tak for hjælpen!
/KB