ISDN - Deling
Fra : Rene

Dato : 17-11-03 07:32

Hej

Jeg ISDN forbindelse. Min søn ovenpå har et Internt ISDN- Modem som er
kablet ned til min NT-Boks. Nu vil min datter også gerne have
internetforbindelse. Hvordan får hun det bedst? kan man sætte et dobbeltstik
på NT.boksen?

Mvh Rene

Fra : chr

Dato : 17-11-03 11:02

"Rene" <reasNOSPAME@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kablet ned til min NT-Boks. Nu vil min datter også gerne have
> internetforbindelse. Hvordan får hun det bedst? kan man sætte et

Der er 2 stik på din NT-box,muligvis skal du have 2 numre afhænger af modem.

Men du mister din telefon, når begge starter deres komputer, da der kun er 2
kanaler iISDN.

Mvh

Chr

Fra : anders majland

Dato : 17-11-03 11:30

Ja det kan man sagtens - Der fåes nogle små boxe med mere end en
håndfuld stik i, og du kan sagtens tilsutte "mange" telefoner eller
modems på den

> Men du mister din telefon, når begge starter deres komputer, da der
> kun er 2 kanaler iISDN.

Jeg vil anbefale at købe en billig brugt ISDN router istedet - f.eks en
zyxel prestige 100IH. De fåes for meget små penge da alle med mulighed
for det efterhånden er flyttet til isdn ... (Jeg bruger selv en prestige
202)

Så skal computerne dog have netværkskort. Afhængigt af "lokale forhold"
kan det måske være nemmst for dig at placere routeren hos sønnen (da der
jo er trukket et kabel dertil) istedet for at sætte den ved nt boxen.

Så konfigureres routeren bare til at ring op til nettet når er er trafik
dertil og den lægger selv på når trafikken ophører. Ahs til
telefonregningen bør du regelmæssigt kontrollere at de ikke har noget
kørende der kan holde isdn forbindelsen åben - men det er nemt at se på
routeren da den har et par lysdioder der fortæller om den er online.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Rene

Dato : 17-11-03 18:48

Hej

Routerideen tror jeg er den bedste løsning. Min nabo har en Cisco 766 (tror
jeg han sagde den hed) er den ikke fin nok til formålet? Jeg kommer sikkert
tilbage med flere spørgsmål når jeg kommer igang med at sætte det op. Det
skal nok komme til at drille

Tak for hjælpen

Rene
meddelelse news:bpa9pb$t23$1@sunsite.dk...