Setup D-Link DI-604 router
Fra : Mogens

Dato : 16-11-03 18:48

Da jeg er helt grøn med hensyn til routere, har jeg et problem med hvor og
hvordan jeg skal åbne porte på ovennævnte router, og jeg synes ikke jeg kan
hente hjælp i manualen. Jeg vil gerne vide i hvilke billeder der skal
skrives hvad.
Mon der er en venlig sjæl, som vil skære det ud i pap for mig?

Mogens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-11-03 18:52

"Mogens" <mohen@mail.dk> wrote:

>Mon der er en venlig sjæl, som vil skære det ud i pap for mig?

Hvis du lige fortæller hvilke porte du vil åbne, og hva' du vil opnå
med det...

<mlr>

Fra : Mogens

Dato : 16-11-03 20:07

> Hvis du lige fortæller hvilke porte du vil åbne, og hva' du vil opnå
> med det...
>
> <mlr>
> Jeg har problemer med telefoni på MSN, jeg bliver smidt af efter 3-4
minutter, og så har jeg læst mig til i en microsoft artikel, at man skal
åbne port 1863, og 6891-6900.

Mogens

Fra : Gert H

Dato : 16-11-03 20:15

> minutter, og så har jeg læst mig til i en microsoft artikel, at man skal
> åbne port 1863, og 6891-6900.

jeg kender ikke noget til dit konkrete problem.

Men når jeg ´åbner´ en port - handler det om, at den skal routes til een
bestemt lokal ip-adresse, hvor fx min http-server kører. Jeg forwarder på
denne måde bl.a. port 20,21,25,80,110,5800,5900

Alt dette gør jeg i virtual server: indtast port nummer, local ip-adresse og
sæt flueben i always - så er porten åben...

Sådan forstår jeg det !

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-11-03 20:27

"Mogens" <mohen@mail.dk> wrote:

>Jeg har problemer med telefoni på MSN, jeg bliver smidt af efter 3-4
>minutter, og så har jeg læst mig til i en microsoft artikel, at man skal
>åbne port 1863, og 6891-6900.

MSN har jeg ikke prøvet, men i min DLink router ville jeg gå ind i
'Application', vælge en 'Id' hvor jeg sætter trigger til 1863 og
'Incoming Ports' til 6891-6900.

Men check lige microsofts artikel og hjælpen til din 604 router.

<mlr>

Fra : Mogens

Dato : 17-11-03 00:22

> [...]
> 'Incoming Ports' til 6891-6900.
>
> Men check lige microsofts artikel og hjælpen til din 604 router.

Tak for hjælpen, det vil jeg prøve. Hjælpen til routeren siger mig ikke ret
meget, den har jeg forsøgt, men det blev jeg ikke klogere af.

Mogens