trådløs
Fra : martin helsted

Dato : 16-11-03 14:46

hej

har 2 pc tilsluttet en trådløs zyxel router den en pc er tilsluttet en
printer...

ville gerne have så jeg havde adgang mellem computerne, filer osv, og vil
kunne udskrive fra den pc der ikke er tilsluttet printeren.

men kan ikke få det til at virke har Windows Xp på begge maskiner

mvh martin

Fra : martin helsted

Dato : 16-11-03 14:50

skal lige siges at min internet forbindelse virker fint.. over det trådløse
netværk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-03 14:59

martin helsted skrev:

>har 2 pc tilsluttet en trådløs zyxel router den en pc er tilsluttet en
>printer...

Installér NetBEUI til det lokale netværk. Så kan du holde de to
net adskilt, og det bliver nemt at dele filer og printer.

På cd'en ligger der i \VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI en tekstfil der
forklarer hvordan.

--
Bertel

Fra : martin helsted

Dato : 16-11-03 15:28

har prøvet at oprette et hjemme netværk, det gik også okay, men på den
maskine som jeg også bruger til min uddanelse, siger den at det ikke kan
lade sig gøre da jeg tilhøre et domæne...

men kan se det 'netværk' jeg oprettede på den anden maskine men der er ikke
nogen mapper eller noget skønt jeg har delt dem,

mvh martin

Fra : martin helsted

Dato : 16-11-03 15:34

skal jeg lave 'NYE' mapper til den der netbeui? eller bruge de eksisterende
som ligger i windows/.....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-11-03 13:57

martin helsted skrev:

>skal jeg lave 'NYE' mapper til den der netbeui?

Du skal lægge filerne præcis der hvor tekstfilen forklarer at de
skal ligge.

>eller bruge de eksisterende som ligger i windows/...

Begge mapper eksisterer i forvejen.

--
Bertel