login problem mellem xp og 98
Fra : Frank Møller

Dato : 15-11-03 18:09

Jeg har et problem

I mit hjemmenetværk har jeg en xp home og en 98SE der begge er forbundet
gennem en router

Fra min 98 kan jeg uden problemer komme ind på xp'en
Men hvis jeg prøver at komme ind på 98 fra xp kan jeg godt se de delte drev
men bliver bedt om en adgangskode. Hvad er det for en adgangskode? Jeg har
aldrig givet 98 nogen adgangs kode da der kun er en konto som cumputeren
logger ind på automatisk.

Hilsen Frank

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-03 01:14

Frank Møller skrev:

>Fra min 98 kan jeg uden problemer komme ind på xp'en
>Men hvis jeg prøver at komme ind på 98 fra xp kan jeg godt se de delte drev
>men bliver bedt om en adgangskode.

Sæt dig op med samme brugernavn og samme kodeord på de to
computere. Det kræver at du logger ind på 98'eren.

>Hvad er det for en adgangskode?

Hvis du logger på XP med et kodeord, men 'logger' på 98 uden, så
er der ikke overensstemmelse. og så bliver der nægtet adgang.

--
Bertel