netværk i Xp
Fra : **LOC**

Dato : 14-11-03 19:39

Hej har 2 pc'ere forbundet via en switch.

mine pc'ere kører xp professionel.

Jeg vil gerne via min netværks "menu" kunne connecte de 2 pc'er i mellem.

Jeg har prøvet alt. Kørt guiden netværk til oprettelse af mindre
hjemmenetværk osv...

De er medlem af samme arbejdsgruppe og jeg har "shared" mapper.

Der er ingen problemer hvis jeg forbinder dem direkte gennem et krydskabel.
Meb nu har jeg jo fået en 10/100Mbit switch og vil selfølgelig gerne
forbinde gennem denne. Switchen bruger jeg da de begge skal på internettet..
dette fungerer også upåklageligt.

Hvad gør jeg galt.... Har normalt ikke problemer med sådanne former for
mindre netværk

Hilsen

Anders

Fra : Jens

Dato : 14-11-03 19:52

"**LOC**" <anhen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Hvilke ipèr har de 2 maskiner ?

Mvh Jens

Fra : **LOC**

Dato : 14-11-03 20:01

De er på "dynamisk" ip adresser... har et webspeed abb. med 2 dynamiske ip
adresser, så jeg går ud fra at de aldrig er ens eller ???

Mvh

Anders

Fra : Jens

Dato : 14-11-03 20:28

"**LOC**" <anhen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> De er på "dynamisk" ip adresser... har et webspeed abb. med 2 dynamiske ip
> adresser, så jeg går ud fra at de aldrig er ens eller ???

Der er aldrig ens nej, men hvilke er det de 2 maskiner har, bare de første 3
dele af hver.....

Mvh Jens

Fra : **LOC**

Dato : 14-11-03 23:09

80.167.64.xxx

Gælder dem begge to

Fra : Jens

Dato : 14-11-03 23:40

"**LOC**" <anhen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> 80.167.64.xxx

De burde kunne bruges til et meget risikabelt net, men jeg vil fraråde det.

Køb en router til 4-500kr og lav det rigtigt.
Eller åben dine pcèr tilstrækkeligt til at du kan dele mapper, med dig selv
og alle andre der får lyst til at kigge forbi.
(Det er muligt det kan laves sikkert med de ipèr, men jeg beskæftiger mig
ikke med den slags kla......)

Mvh Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-11-03 01:34

**LOC** skrev:

>De er medlem af samme arbejdsgruppe og jeg har "shared" mapper.

Installér NetBEUI og del filer og printer via den.

--
Bertel

Fra : **LOC**

Dato : 15-11-03 15:48

Hvorledes gøres dette under windows xp ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-11-03 16:38

**LOC** skrev:

>Hvorledes gøres dette under windows xp ?

På cd'en ligger der i \VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI en tekstfil der
forklarer det.

--
Bertel

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-11-03 17:12

> Installér NetBEUI og del filer og printer via den.

Av for den da. Anbefale at installere NetBEUI. Du er isør'me kke bange
af dig

--
-Jens B.

Fra : Jens

Dato : 15-11-03 17:23

> Av for den da. Anbefale at installere NetBEUI. Du er isør'me kke bange
> af dig

Jeg si`r ikke noget denne gang...., det har jeg allerede gjort i en
tidligere post i tråden....

Mvh Jens2

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-11-03 18:33

Jens Bruun skrev:

>Av for den da. Anbefale at installere NetBEUI. Du er isør'me kke bange
>af dig

Hvad skulle jeg frygte?

--
Bertel

Fra : Troels Jensen

Dato : 16-11-03 01:00

> Hvad skulle jeg frygte?

Intet.....

Hilsen
Troels

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-03 01:24

Troels Jensen skrev:

>Intet.....

Næ, det ved jeg godt. Jeg skulle have spurgt om hvad Jens Bruun
frygtede på mine vegne.

--
Bertel

Fra : Troels Jensen

Dato : 16-11-03 20:16

> Næ, det ved jeg godt. Jeg skulle have spurgt om hvad Jens Bruun
> frygtede på mine vegne.

Det er jeg med på, men gad vide, hvornår vi slipper for skræmmeindlæggene
vedr. NetBEUI?

Det er helt fint med mig, at nogen kan foretrække en anden løsning, men så
bør de også sige det, som det er og lade være med at skræmme ubefæstede
sjæle fra vid og sans med sikkerhedsargumenter, der ikke holder.

Troels

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-11-03 20:58

"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb7cb5f$0$29313$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
ubefæstede
> sjæle fra vid og sans med sikkerhedsargumenter, der ikke holder.

Fornuftige ord på en søndag aften.

--
-Jens B.