tricky ting. software bridge ?
Fra : Ukendt

Dato : 11-11-03 21:26

Hejsa alle..
har følgende opsætning..

router -> switch -> 54mbit Wlan acesspoint -> 54mbit netkort i pc med
100mbit netkort -> switch -> flere pc'r...

Det jeg vil have af vide er om hvordan jeg får lavet det sådanne at den PC
med 54mbit laver en bridge til 100mbit kortet så de efterfølgende pc'r får
tildelt IP fra Routeren.. det samme gælder self. også får PC'n med 54mbit
netkortet i.
Eksempel:

router ip = 192.168.1.1
54 acesspoint ip = 192.168.1.10
PCmed 54mbit ip = 192.168.1.11
andre PC'r efter pc med 54mbit = 192.168.1.12(og videre)

Kan dette lade sig gøre og evt. med hva program ?
Jeg vil IKKE have at den pc med 54mbit også bliver router og tildeler sine
engne IP'r ud til de pc'r som står efter den...

Hva gør jeg ? Hva finder jeg af software til dette project ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-11-03 19:43

"testpersonen" <persontest-snabela-get2net.dk> wrote:

> [...]
>tildelt IP fra Routeren.. det samme gælder self. også får PC'n med 54mbit

Det opsætning kan nok komme op at køre, men kan ikke anbefales - Køb
et extra accesspoint og lav en point-to-point wireless bridge.

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 21:03

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

PC

> Det opsætning kan nok komme op at køre, men kan ikke anbefales - Køb
> et extra accesspoint og lav en point-to-point wireless bridge.

nu er sådanne et accespoint ikke ligefrem billigt så den løsning er skrotet
+ den eksterne antenne der er monteret er med SMA stik. og det accespoint
som skulle bruges er med TNC stik.. Men jeg har fundet noget opsætning i XP
som nok kan gøre lidt af det jeg vil :)
så intet problem der :) men ville være lidt federe med noget software bridge
ting :)