Netbank -- et ms-helvede
Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 28-11-03 11:32

Hej NG!

Vil lige spørge: Er der nogen her som har fået Nordeas netbank til at
virke? Jeg har prøvet med Mozilla, Safari og MSIE.

Det virker under Linux -- på hængende hår.

Jeg er godt træt af udviklere som kun udvikler til Microsoft.

--Martin

Fra : Morten

Dato : 28-11-03 12:19

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 28-11-03 13:12

Morten <usenet@kikobu.com> wrote:
> Samme her. Jeg har ikke prøvet Nordea under Mac, men under Linux
> virkede det fint for mig. Hvad er problemet?

Mit problem er at overføre beløb + læse post - alt andet ser ud til at
virke.
Når jeg vil overføre et beløb og til sidst klikker på 'Send', dør
browseren på stedet! :(
Efter reload og nyt login, konstateret jeg nogle gange, at transaktionen
*er* gennemført - andre gange, at den *ikke* er gennemført - og post kan
jeg som sagt ikke hente/læse.

Men til alm. kontocheck er det (ret) OK! :)

Jeg bruger SuSE 8.2/KDE 3.1.4/Mozilla (husker ikke lige version)

Jeg har et par gange brokket mig til Nordea, som plejer at vrøvle noget
om 'manglende java-kompatibilitet', SVJH.

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 28-11-03 23:03

Hans Henrik Hansen wrote:

> [...]
> jeg som sagt ikke hente/læse.
>
> Men til alm. kontocheck er det (ret) OK! :)

Jeg fik min redhat med mozilla 1.5b (selvbygget), java 1.4.2_1 (så vidt
jeg husker) til at virke næsten perfekt. Jeg ved ikke hvorfor det
pludselig virkede, men var sikkert i forbindelse med en større
opgradering af java.

> Jeg bruger SuSE 8.2/KDE 3.1.4/Mozilla (husker ikke lige version)
>
> Jeg har et par gange brokket mig til Nordea, som plejer at vrøvle noget
> om 'manglende java-kompatibilitet', SVJH.

Samme historie altid.

--Martin

Fra : Lone Koefoed

Dato : 02-12-03 18:59

In article <1g54xis.6rvzr71dm3yfqN%sleth2vh@webspeed.dk>,
sleth2vh@webspeed.dk (Hans Henrik Hansen) wrote:

> Jeg har et par gange brokket mig til Nordea, som plejer at vrøvle noget
> om 'manglende java-kompatibilitet', SVJH.
Ja det er da klart, at de brokker sig over det, eftersom de selv har
valgt at udvikle deres netbank til MS' version af Java. Det kan man se,
hvis man går ind under specifikationer og ser den fil, man skal
downloade, hvis man bruger XP. Det er såmænd noget MS-java-noget.

Det MÅ de da få ændret snarest. Det var smart nok dengang XP blev
leveret med MS' java, men det gør den ikke mere, så nu er det ikke
længere smart.

--
Lone

Fra : Jesper

Dato : 28-11-03 22:22

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> [...]
>
> Det virker under Linux -- på hængende hår.
>
> Jeg er godt træt af udviklere som kun udvikler til Microsoft.

MacOS X understøtter ikke signed applets, derfor ingen Mac kompabilitet!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 28-11-03 22:59

Jesper wrote:

> MacOS X understøtter ikke signed applets, derfor ingen Mac kompabilitet!

Hvorfor gør den ikke det? Er det ikke noget af en begrænsning?

--Martin

Fra : Jesper

Dato : 28-11-03 23:11

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> Hvorfor gør den ikke det? Er det ikke noget af en begrænsning?
>
> --Martin

Kender ikke præcist grunden til at MacOS X ikke understøtter det. Apple
er ind imellem lidt langsomme i optrækket med at understøtte standarder.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-11-03 14:14

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> Jeg er godt træt af udviklere som kun udvikler til Microsoft.

Jeg har også en netbank som virker under Linux men ikke under Mac, så i
det tilfælde vil jeg nu rette kritikken mod Apple for deres halvhjertet
Java understøttelse i Safari.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |