ADSL på netværk
Fra : per

Dato : 16-04-01 15:29

vil det belaste hastigheden hvis der er 2 pc, der DL, samtidig,
eller har det ingen betydning når man har ADSL?

--
Per

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-01 15:31

"per" <per@ph-byg.dk> wrote in message
> vil det belaste hastigheden hvis der er 2 pc, der DL, samtidig,
> eller har det ingen betydning når man har ADSL?

Hvad siger din fornuft?

Fra : per

Dato : 16-04-01 15:34

On Mon, 16 Apr 2001 16:31:13 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:

AT det bliver fordelt, men, kan man ikke få et program, så jeg
bestemmer hvem der har første priotet??

--
Per

Fra : N/A

Dato : 16-04-01 15:58

Fra : Pete

Dato : 16-04-01 15:58

in article fgLbOmPTFMDSsdNH1KBKMPx0rDgk@4ax.com, per at per@ph-byg.dk wrote
on 16/04/01 16:33:

> On Mon, 16 Apr 2001 16:31:13 +0200, "Bjarke Hansen"
> <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:
>

> AT det bliver fordelt, men, kan man ikke få et program, så jeg
> bestemmer hvem der har første priotet??

Hvis du gad kigge bare 10 indlæg tilbage, ville du se at der er tråd der
omhandler dit spørgsmål!

--
/peter

"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggy',
while searching for a rock." -- Talleyrand

Fra : per

Dato : 16-04-01 17:50

kan godt se det, men jeg vil have at jeg styrer det heroppe fra.

--
Per

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 16-04-01 18:44

> kan godt se det, men jeg vil have at jeg styrer det heroppe fra.

Den tror jeg sgu ikke du kommer langt med *LOL*

Se iøvrigt gerne:

http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Palle

Fra : per

Dato : 16-04-01 18:55

On Mon, 16 Apr 2001 19:44:04 +0200, "Palle Hans Jensen"
<diesel@lazy.dk> wrote:

Helst ikke, sikkert ikke det store problem når jeg skriver i toppen.
det kan næsten ikke gøres nemmere

Fra : Morten B

Dato : 16-04-01 19:02

> Helst ikke, sikkert ikke det store problem når jeg skriver i toppen.
> det kan næsten ikke gøres nemmere

Hvis du svarer på et langt indlæg med mange punkter er det lettere at se
hvilken del af indlæget du svarer på hvis du følger reglerne for at quote.Ud
over det sparer det også båndbredde at du klipper alt unødigt væk så der kun
er det du svarer på samt din egen tekst.

/Morten

Fra : per

Dato : 16-04-01 19:14

On Mon, 16 Apr 2001 20:01:40 +0200, "Morten B" <mortenb@trashcan.dk>
wrote:

Jeg tror at vi er ret off topic. men det går nok.

Men jeg ved en del om at quote efter mange år også på fidonet og news,

men jeg går bare ikke så meget op i de regler.
der plejer ikke være de store problemer.

og hvis der er mange svarpunkter svarer jeg ofte inde i teksten

Fra : JPO

Dato : 17-04-01 03:47

>[linje]
>[flere mellemrum]
>[linje]
>[linje]
>[flere mellemrum]
>[linje]

Du vil ikke følge reglerne for quote. Ok. Men vil du så i det mindste ikke
prøve at skrive, så man kan læse det?

Fra : per

Dato : 17-04-01 05:36

On Tue, 17 Apr 2001 04:46:50 +0200, "JPO" <jpo@it.dk> wrote:

Du vil da ikke fortælle at det er dit store problem at læse hvad jeg
skriver vel.

Fra : Simon Skals

Dato : 17-04-01 10:43

It seems per wrote:
> [...]
>

>Jeg tror at vi er ret off topic. men det går nok.
>
>Men jeg ved en del om at quote efter mange år også på fidonet og news,

Og det til trods kan du ikke se det åndssvage i at skrive
''"Morten B" <mortenb@trashcan.dk> wrote:'' som indledning til
noget, du har skrevet?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Verner

Dato : 16-04-01 19:24

On Mon, 16 Apr 2001 16:57:50 +0200, Pete <pete@hldns.com> wrote:

>Hvis du gad kigge bare 10 indlæg tilbage, ville du se at der er tråd der
>omhandler dit spørgsmål!

Godt Peter at du sådan kan sætte folk på plads, nettet ville ikke være
det samme uden din dygtige slags !

Verner

Fra : N/A

Dato : 16-04-01 21:35

Fra : Pete

Dato : 16-04-01 21:35

in article 3adb3852.24375823@news.inet.tele.dk, Verner at
vernerl@post1.tele.dk wrote on 16/04/01 20:24:

> Godt Peter at du sådan kan sætte folk på plads, nettet ville ikke være
> det samme uden din dygtige slags !
>
> Verner

Det er fint Verner! Jeg er sikker på nettet ville være det samme (måske
bedre?) uden dig!

--
/peter

"ALL YOUR INNOVATIONS ARE BELONG TO US." -- Bill Gates
( to Steve Jobs after demoing MS-Windows XP )

Fra : Henning

Dato : 17-04-01 13:08

On Mon, 16 Apr 2001 16:28:43 +0200, per <per@ph-byg.dk> wrote:

> vil det belaste hastigheden hvis der er 2 pc, der DL, samtidig,
>eller har det ingen betydning når man har ADSL?

Spørgsmålet besvares jævnligt, men vi tager den een gang til!

Deler du via router/hub, snupper den ene maskiner, som downloader,
hele båndbredden. Begynder den anden at dl senere, vil han kunne hente
1-2K/sek. Dvs. først til mølle lægger beslag på det hele!

Henning'

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 17-04-01 13:09

"Henning" <FJERNEShsb@image.dk> wrote in message

> [...]
> hele båndbredden. Begynder den anden at dl senere, vil han kunne hente
> 1-2K/sek. Dvs. først til mølle lægger beslag på det hele!

Hvis den beslaglægger det hele, hvordan kan den anden så få 1-2 Kbyte/s ??

Deler de ikke hele båndbredden ?

Fra : Henning

Dato : 17-04-01 14:17

>Hvis den beslaglægger det hele, hvordan kan den anden så få 1-2 Kbyte/s ??
>
>Deler de ikke hele båndbredden ?

Nej, de deler (desværre) ikke.

"Hele båndbredden" - her mener jeg alt hvad du kan trække fra serveren
i denanden ende. Hvis det er en dårlig forbindelse, er der måske
masser af båndbredde til dig - min erfaring siger meget meget lav
båndbredde, hvis den anden downloader.

Henning

Fra : Ghashûl

Dato : 18-04-01 20:50

On Tue, 17 Apr 2001 15:16:35 +0200, Henning <FJERNEShsb@image.dk> wrote:

> [...]
>i denanden ende. Hvis det er en dårlig forbindelse, er der måske
>masser af båndbredde til dig - min erfaring siger meget meget lav

Jeg har det underlige fænomen at hvis jeg sidder og downloader noget med
8KB/s (ISDN) og min far så begynder at downloade noget ryger hans op på
omkring 7KB/s og min falder forholdsmæssigt ned til omkring 1KB/s...

Det er delt via netværket gennem min maskine.

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-04-01 19:25

On Tue, 17 Apr 2001 14:07:39 +0200, Henning <FJERNEShsb@image.dk>
wrote:

>Deler du via router/hub, snupper den ene maskiner, som downloader,
>hele båndbredden. Begynder den anden at dl senere, vil han kunne hente
>1-2K/sek. Dvs. først til mølle lægger beslag på det hele!

Det er altså ikke korrekt. De vil derefter deles om båndbredden.

Hubben ved intet om den trafik, den sender rundt (altså om den
datapakke, den sender, er en del af trafikken eller ej). Og mht. alm.
netværkstrafik, vil det typisk blive fordelt ud fra fx tcp-connections
(så hvis jeg har to downloads igang og en anden har én, vil hver
download have lige meget båndbredde).

--
- Pede
Professionel nørd