hvordan pinger man?
Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 16-04-01 14:16

Hej NG,

Jeg er så småt begyndt at sætte lokalt netværk op med hjemmets
3 computere.
Indtil videre er jeg på læsestadiet, hvad angår delte ting etc.
Jeg har adsl fra cybercity - satte det op i sidste uge.
(den billige 312/128 tror jeg den hedder)
Der stod i en supportopsætning at man kunne teste forbindelsen
ved at pinge routeren. Og intet andet - som om det forudsattes som
bekendt, men jeg har altså ingen anelse om hvad man gør?
Hjælp at hente her?

mvh
ingeborg

Fra : Kim Henriksen

Dato : 16-04-01 15:07

Åben en DOS prompt

skriv ping + IP adressen på routeren...

F.eks. PING 192.168.0.1

Hvor 192.168.0.1 er Rounteren IP adresse.

så skulle du gerne få en besked som denne..
************************************
Pinger 192.168.0.1 med 32 byte data:

Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=3ms TTL=254
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=1ms TTL=254
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=2ms TTL=254
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=1ms TTL=254

Ping-statistikker for 192.168.0.1:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 1ms, størst = 3ms, gennemsnitlig = 1ms
*************************************

Hvis beskeden ser sådan ud, så er der hul i gennem....

M.v.h.
Kim Henriksen
Tekniker
Novell CNA / Novell CNS

Fra : Peter Ravn

Dato : 16-04-01 16:47

Det er rigtigt som der står i indlægget fra Kim, men du kan ved at skrive
ping -t IP få den til at køre lige så længe du vil, du kan desuden bruge
"tracert IP-adresse" så ser du hvor langt du når og hvor mange forskellige
servere dit signal går igennem hvis det har interesse.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Johnny D

Dato : 16-04-01 17:46

Hej Ingeborg,

ping er en kommando som kan udføres fra en kommando linie.

Fra Windows start menu (Jeg går ud fra at du anvender Windows) åbner
du et MS-DOS vindue.

Du skriver så blot:

ping xxx.yyy..vvv

og trykker på retur tasten.

xxx.yyy..vvv erstattes med IP addressen på din ADSL routers LAN
interface. Denne IP addresse vil være den som dine 3 maskiner
har som default gateway.

Mvh.
Johnny D.

Fra : Roland Hansen

Dato : 16-04-01 15:00

"ingeborg jacobsen" <ijac@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved at pinge routeren. Og intet andet - som om det forudsattes som
> bekendt, men jeg har altså ingen anelse om hvad man gør?

Hej Ingeborg!

Hvis du kører win9x skal du starte en dosprompt og skrive ping ipadr. og
trykke på return (eks.: ping 127.127.127.0 som tester tcp/ip) eller ping
www.cybercity.dk og trykke på return

Dosprompten finder du under "start/programmer"

Roland

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 17-04-01 00:06

Hej NG,

jeg takker mange gange for svarene, som jeg lige har læst efter
hjemkommet efter arbejde nu.
Vil straks prøve.

mange hilsener,
ingeborg

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 17-04-01 00:12

ingeborg jacobsen <ijac@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bftnk$1a3v$1@news.cybercity.dk...
> Hej NG,
>
> jeg takker mange gange for svarene, som jeg lige har læst nu
> (hjemkommet efter arbejde)
> Vil straks prøve.
>
> mange hilsener,
> ingeborg
- og det virker fint! - mange tak for hjælp

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 17-04-01 00:12

Fra : Leif Neland

Dato : 17-04-01 12:45

(Subj siger det hele)

Leif

Fra : Ole Hansen

Dato : 19-04-01 23:11

"Leif Neland" <leif@neland.dk> writes:

> (Subj siger det hele)

Starter en terminal og øhh.. Nå nej.. Mon ikke, der findes en flok
ping utils til mac - eventuelt på tucows?
eks. http://tucows.inet.tele.dk

--
Ole Hansen