Gigabyte GA-7ZX - driverproblemer
Fra : Tine Antonsen

Dato : 29-11-03 01:09

Hej Alle.
Jeg har fået opgraderet bios'en (med succes) på mit bundkort (GIGABYTE
GA-7ZX, Ver. 5.0), så den nu hedder GA-7ZX FG, og samtidig fik jeg
installeret win2k.
Alt gik godt, indtil jeg så hentede en (lydkorts-)driver + chipset til
ovennævnte....nu kan jeg simpelthen ikke få lydkortet til at virke, jeg kan
ikke installere driveren, chipsettet ER installeret uden problemer (driveren
er hentet på Gigabytes hp, og hedder Driver_Audio_Creative_5880_wdm).
Nu har jeg ikke den helt store forstand på det, men jeg ku' da godt få
pakket driveren ud, og har så prøvet ALT....alle hareware-guider, gået i
Stifinder, fundet de setup-filer, der nu er, men der sker absolut ingenting,
når jeg dobb.klikker på dem....jo, cursoren bliver et timeglas i 3 sec. og
så sker der ikke mere....
Jeg har også slettet mappen igen, og hentet driveren fra deres Asia-link (i
stedet for Europa), men det samme sker, når jeg klikker på
setup-filen....ingenting!

Et godt råd ønskes.

Venlig hilsen
Tine

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 09:41

Tine Antonsen wrote:
> [...]
> er hentet på Gigabytes hp, og hedder Driver_Audio_Creative_5880_wdm).

Sæt lydkortet i et andet PCI-slot.

Fra : Tine Antonsen

Dato : 29-11-03 09:46

Det falder mig lidt svært, det er jo dét lydkort, som er integreret i
bundkortet

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 12:02

Tine Antonsen wrote:
> Det falder mig lidt svært, det er jo dét lydkort, som er integreret i
> bundkortet

Det er der jo nok noget om :)

Huskede du at bruge Reset_CMOS-jumperen efter du opdaterede Bios'en?
Det kan godt give den slags problem du har, hvis man glemmer det.

Fra : Tine Antonsen

Dato : 30-11-03 22:55

Problemt er løst, - jeg købte et nyt lydkort
Tak for jeres svar.

Mvh
Tine