PC vil ikke slukke
Fra : Valle

Dato : 28-11-03 16:48

Hej

Hvad kan det skyldes at man ikke kan lukke en pc ned, når man lukker ned
skriver den at nu kan man slukke for strømmen - det er et atx kabinet og
bundkort ?
Da jeg nu har oplevet det på to maskiner og ikke har kunnet løse problemet i
styresystemet, tænkte jeg at det kunne være noget enten i bios eller på
bundkortet ?

Pfh tak for hjælpen
Mvh Jack Vallentin

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-11-03 17:46

> Hvad kan det skyldes at man ikke kan lukke en pc ned, når man lukker ned
> skriver den at nu kan man slukke for strømmen - det er et atx kabinet og
> bundkort ?

Enten at ATX-versionen er for gammel for styresystemet, eller at den
Avancerede Strømstyring ikke er aktiveret. Den findes under
Kontrolpanel-->Strømstyring (eller noget i den dur).
Jeg går ud fra du taler om Windowssystemer.

> Da jeg nu har oplevet det på to maskiner og ikke har kunnet løse problemet
> styresystemet, tænkte jeg at det kunne være noget enten i bios eller på
> bundkortet ?

Sjældent. Det er ofte samspillet mellem styresystem og strømstyringen.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Martin Andersen

Dato : 02-02-04 19:20

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg går ud fra du taler om Windowssystemer.

> Sjældent. Det er ofte samspillet mellem styresystem og strømstyringen.

I visse BIOS'er kan man slå ACPI fra og til

Fra : JK

Dato : 28-11-03 21:13

On Fri, 28 Nov 2003 16:47:52 +0100, "Valle"
<gjvallentin@mailNOT.tele.dk> wrote:

> [...]
>styresystemet, tænkte jeg at det kunne være noget enten i bios eller på

Med windows 98 skyldes det ofte dårlig funktion for netkortet, irq'er
er optaget og deslige. Pil dette ud, og så slukker den.

Men jeg håber da ikke, at du bruger et 5 år gammelt styresystem.

Som andre skriver acpi slået til i bios. Med windows xp skal ofte SP1
på for at det virker.

mvh

John