Hvilket bundkort og cpu er bedst lige nu?
Fra : Kaasing

Dato : 27-11-03 16:21

Hej
Jeg har et budget på max 3000,- til bundkort og cpu. Hvad er det bedste jeg
kan få for de penge?
Jeg har i forvejen et ASUS A7N8X Deluxe med en AMD Athlon XP 2800+, men
kunne godt tænke mig at prøve Intel.
Jeg spiller en del CS, MOHAA, Battlefield og sikkert også NFS Underground,
når jeg får den. Ellers er det kun word, exel, powerpoint og Photoshop der
bliver brugt flittigt. Film og musik kører på den anden computer.
Jeg regner med at kaste 1GB ram i og en seagate IDE HD, samt et eller andet
Radeon grafikkort, som jeg ikke lige ved hvad skal være, forslag modtages
gerne, helst ikke alt for dyrt, max 1000kr.
Hvad har i eksperter af forslag til MB og CPU?

/Poul

PS Jeg skal nok først købe sidst i december, så hvis der er noget nyt på
trapperne må i endelig sige til

Fra : Jesper

Dato : 27-11-03 17:17

Hvorfor ikke bare beholde hvad du har nu, og så eventuelt skifte
grafikkortet til et Asus AGP-V9950/TD GeForceFX 5900 som skulle være et af
de absolut bedre grafikkort. Hvad du ellers har i dit system mener jeg
absolut ikke er det der sætter hastigheden ned. Et forslag, hvis du skulle
skifte noget i dit system, kunne være at skifte processoren til en Barton
2500+ der kan overclockes til en noget højere ydelse end den 2800+ du har
nu. Eventuelt kunne det friskes en anelse op med noget god RAM.

Med venlig hilsen

Jesper

Fra : Kaasing

Dato : 27-11-03 17:50

Hej
Jeg beholder også den anden computer, det er en computer mere jeg er på
udkig efter

/Poul