Opsætning af netværk!!
Fra : Aage Bang Mikkelsen

Dato : 16-04-01 22:20

Hej!

Idet jeg er interesseret i et "hjemme-netværk" blandt husets 2-3 computere
ønsker jeg information ang. opsætning og deling af netværk og internet.
Følgende computere indgår i systemet:

- Bærbar Toshiba Portégé 3440CT
- Stationær IBM Aptiva

Idet jeg er bosat i et udkantsområde benytter jeg CyberCity's ISDN Allways
On linie
Computerne har 10/100 netkort
Hvordan deles internetforbindelsen under Windows 2000 og hvordan kobles
computerne mest hensigtsmæssigt sammen mht. hub, router og kabler -
computerne er placeret ca. 10 m fra hinanden.

En længere smøre - håber I vil hjælpe en uerfaren netværksbruger

Go' påske

Jacob Gunst

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-04-01 13:50

"Aage Bang Mikkelsen" <mike_dk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kabler -
> computerne er placeret ca. 10 m fra hinanden.
>
> En længere smøre - håber I vil hjælpe en uerfaren

Det vil føre for vidt at komme ind på alle de aspekter, du nævner
her. En god begyndelse må altså være at få noget litteratur om det,
så de forskellige begreber bliver forklaret grundigt. En mulighed er
at anskaffe et af de små hæfter, hvor der f.eks. findes et par
omkring små netværk. De er som regel skrevet i et brugbart og
forståeligt sprog med gode instruktioner om, hvordan du gør det.

Til windows 2000 findes der endvidere det hæfte, der hedder

Kom hurtigt i gang med adsl - det indbefatter ganske vist eksplicit
installation af adsl-produkter fra cibercity dsl, netexpres fra TDC
og adsl fra WorldOnline, men det indeholder faktisk mange gode råd
og tip til at dele netværk i W2K - og det er jo det du har brug for.

Dus skal naturligvis benytte en hub eller en switch (sidstnævnte er
noget dyrere og mere avanceret end en hub, men du kan sagtens klare
dig fint med en hub, nogle standard utp-kabler med rj -45 stik
(plejer at købes samlet). Delingen foregår i styresystemet og det
kræver altså en smule viden om, hvordan styresystemet håndterer den
slags- fremgår af ovennævnte hæfte.

God fornøjelse og god Påske!

--
ahw

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 16-04-01 15:57

Aage Bang Mikkelsen <mike_dk@yahoo.com> skrev i en
> Hej!
>
> En længere smøre - håber I vil hjælpe en uerfaren netværksbruger

Prøv at kigge lidt på netværkssektionerne på www.eaid.dk nærmere bestemt
her:
http://www.eaid.dk/eaid.php?mid=1&action=list&list=19 og her:
http://www.eaid.dk/eaid.php?mid=5&action=list&list=44
Måske du finder noget, du kan bruge til noget...

Mvh

Peter

Fra : vpk6lr

Dato : 16-04-01 16:09

Køb en ISDN router med 4 porte, og vupti, din internet forbindelse er delt på alle computere i huset, samt der er mulighed for forbindelse fra computer til computer eller printer mm.
Kører selv med en 3Com office-connect ISDN router med 4 porte. Kører hamrende godt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 16-04-01 17:15

On Mon, 16 Apr 2001 14:20:22 -0700, "Aage Bang Mikkelsen"
<mike_dk@yahoo.com> wrote:

Dav.

>Idet jeg er bosat i et udkantsområde benytter jeg CyberCity's ISDN Allways
>On

CyberCity tilbyder ikke sådan et produkt, og har aldrig gjort det. Til
gengæld har de meget specifikt udtrykt, at deres fastpris ISDN netop
IKKE er always on.

Daniel Stjernholm aka Skumling - skumling@skumlenet.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-04-01 17:47

"Daniel Stjernholm" <skumling@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> CyberCity tilbyder ikke sådan et produkt, og har aldrig gjort det. Til
> gengæld har de meget specifikt udtrykt, at deres fastpris ISDN netop

Hvad mener du med det ???

Kig her:
http://erhverv.cybercity.dk/produkter/isdn-lan/

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Bent skohorn

Dato : 16-04-01 18:00

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote in message

> "Daniel Stjernholm" <skumling@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Og derinde står der: Og brugerne har internetadgang med en minuttakst helt
ned til 2,4 øre/minut.

hvad står der om always on?

Skohorn

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-04-01 18:45

"Bent skohorn" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> Og derinde står der: Og brugerne har internetadgang med en minuttakst helt
> ned til 2,4 øre/minut.
>
> hvad står der om always on?

Kodeordet er at der *ikke* står noget om always-on.
I modsætning til bl.a. det hedengangne "CC Fastpris" som netop var
ikke-always-on.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as