Fæstebønder og husmænd på Falster
Fra : Bodil Madsen

Dato : 28-11-03 23:26

Lilian Rubini Svane og Lis Thorshøj Borgaard har lavet alletiders værktøj
til dem der forsker på Falster. De har samlet uddrag af en lang række
fæsteprotokoller fra Falster i tiden 1662 - 1766 og lagt dem på en CD, som
kan købes. CD-en kan varmt anbefales og er absolut pengene værd og sparer
mange timers opslag i fæsteprotokoller.
Jeg har nu haft den i over 3 måneder og slår op i den igen og igen. Den har
bekræftet teorier, jeg havde og den har givet nye aner. Hvor jeg tidligere
ikke tillagde fæsteprotokoller nogen større værdi, har jeg nu ændret mening.
Fæsterne er opført sognevis i kronologisk orden. På den måde kan man følge
de enkelte gårde og huses fæstere. Man kan også se, hvor ofte de skiftede
fæstere.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 29-11-03 16:18

Hvis du vil skrive til mig, skal du slette "fjernmig i adressen.
mvh
Bodil Madsen