hejsa er der en venlig person der vil fort~
Fra : joe hansen

Dato : 28-11-03 23:04

Fra : Lasse

Dato : 28-11-03 23:16

det er jo ikke ligefrem lovligt, eller tager jeg fejl?

lasse

"joe hansen" <allanlarsen77@msn.com> wrote in message

Fra : Martin Møller

Dato : 28-11-03 23:38

"Lasse" <lasnSLET_DETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> det er jo ikke ligefrem lovligt, eller tager jeg fejl?

Nej, det gør du ikke.

Martin

Fra : PerX ...

Dato : 29-11-03 02:21

In article <3fc7c91d$0$27365$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
lasnSLET_DETTE@mail.dk says...
> det er jo ikke ligefrem lovligt, eller tager jeg fejl?

Er der ikke noget med, at hvis du køber brændbare CD'er så er det lovlig
fordi du betaler afgift på dem? Eller er det kun for musik det gælder?

--
Enten er det ulvoligt eller også betaler folk afgift for det. Ikke begge
dele.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-11-03 03:34

PerX ... wrote:

> Er der ikke noget med, at hvis du køber brændbare CD'er så er det lovlig
> fordi du betaler afgift på dem? Eller er det kun for musik det gælder?

Det er hverken lovligt med musik eller med film.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 29-11-03 08:59

Hey.

Så i TV den anden dag, en bibliotekar, der fortalte, at det stadig er
lovligt, at låne en musik CD og så gå hjem og brænde en kopi til sig selv.
Og KUN til sig selv!! Ikke noget med at brænde til venner og familie.

Hilsen Flemming Kold.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 09:47

"Rikke Nielsen" <rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> skrev i en

> Så i TV den anden dag, en bibliotekar, der fortalte, at det stadig er
> lovligt, at låne en musik CD og så gå hjem og brænde en kopi til sig selv.
> Og KUN til sig selv!! Ikke noget med at brænde til venner og familie.

Det er det skam også - Det står ligefrem på antipirat gruppens forside:
http://www.antipiratgruppen.dk

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-11-03 12:47

On Sat, 29 Nov 2003 09:46:51 +0100, "Jesper Winding"
<jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> wrote:

>"Rikke Nielsen" <rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> skrev i en

>Det er det skam også - Det står ligefrem på antipirat gruppens forside:
>http://www.antipiratgruppen.dk

såmænd :)

Du må gerne:

Kopiere en original musik-cd eller film, som du selv har købt.
Kopiere en original musik-cd eller film, som du har lånt af en ven.
(Kulturministeriet har fremsat lovforslag, hvorefter en sådan
kopiering vil være ulovlig, såfremt forslaget vedtages).
Kopiere en original musik-cd eller film, som du har lånt på
biblioteket.
(Kulturministeriet har fremsat lovforslag, hvorefter en sådan
kopiering vil være ulovlig, såfremt forslaget vedtages).
Kopiere en original musik-cd eller film, og bruge kopien i din bil
eller sommerhus.
Omgå en kopispærring på en musik-cd eller film, hvis det er nødvendigt
for, at du kan lytte til musikken eller se filmen.
Downloade et musiknummer eller en film fra Internettet, såfremt
rettighedshaverne har givet tilladelse til, at musikken/filmen kan
downloades.

Du må ikke:

Kopiere fra en kopi.
Sælge, bytte, udlåne eller udleje kopier af musik eller film.
forære kopier af musik eller film bort som gave.
Afspille kopier af musik eller film mod betaling (f.eks. anvende
kopier af musik-cd'er som DJ).
Dele dine kopier af musik eller film med andre på Internettet (f.eks.
via peer-to-peer systemer som Kazaa og e-donkey).
Downloade kopier af musik eller film fra Internettet (f.eks. via
peer-to-peer systemer).
Videresende musik eller film via e-mail.
Bryde en kopispærring på en musik-cd eller film for at lave en kopi
(heller ikke selv om kopieringen sker til personlig brug).

APG SS 2003

--

Mv.
Bo M Mogensen

" Så længe jer er håbeløs er der håb
og der er Håb ENDNU "
ØSTKYST HOSTLERS !

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-11-03 10:50

Rikke Nielsen wrote:

> [...]
> lovligt, at låne en musik CD og så gå hjem og brænde en kopi til sig
> selv. Og KUN til sig selv!! Ikke noget med at brænde til venner og

Den er god nok. Du må bare ikke kopiere en kopibeskyttet cd.

--
Jens Thomsen | http://www.mifune.dk/
Har sidst set (bedømmelser ud af 6): Jacob's Ladder ****

Fra : flemsus

Dato : 29-11-03 10:53

"Jens Thomsen" <virker@ikke.dk> wrote in message

> Den er god nok. Du må bare ikke kopiere en kopibeskyttet cd.

Hvis dit brænderprogram "æder" beskyttelsen er der ikke noget ulovligt i
det.... er jeg næsten 100 på.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-11-03 11:18

flemsus wrote:

> Hvis dit brænderprogram "æder" beskyttelsen er der ikke noget
> ulovligt i det.... er jeg næsten 100 på.

Teknisk set så omgår du jo stadigvæk kopibeskyttelsen.

"Du må ikke: [...] Bryde en kopispærring på en musik-cd eller film for at
lave en kopi (heller ikke selv om kopieringen sker til personlig brug).

(Fra FAQ'en på http://www.antipiratgruppen.dk/)

Det er dog et "tricky" spørgsmål, for man må tilsyneladende gerne "omgå en
kopispærring på en musik-cd eller film, hvis det er nødvendigt for, at du
kan lytte til musikken eller se filmen". Det vil sige, at hvis fx. din
cd-afspiller ikke kan klare kopi-beskyttede cd'er, så må du gerne fremstille
en kopi, hvor beskyttelsen er fjernet. Det er intet under, at folk bliver
forvirrede.

--
Jens Thomsen

"See you later, space cowboy..."

Fra : Wass Up

Dato : 29-11-03 16:45

> [...]
fremstille
> en kopi, hvor beskyttelsen er fjernet. Det er intet under, at folk bliver

Nej du må stadigvæk ikke lave et kopi. Du må cracke/hacke den indtil du kan
afspille den, men ikke lave et kopi

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-11-03 12:47

On Sat, 29 Nov 2003 10:50:04 +0100, "Jens Thomsen" <virker@ikke.dk>
wrote:

>Den er god nok. Du må bare ikke kopiere en kopibeskyttet cd.

jamen det er lidt trixy med det fordi hvis kopi sikringen ikke virker
så må man godt ....

Fra : Morten DH

Dato : 29-11-03 13:14

"Rikke Nielsen" <rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så i TV den anden dag, en bibliotekar, der fortalte, at det stadig er
> lovligt, at låne en musik CD og så gå hjem og brænde en kopi til sig selv.
> Og KUN til sig selv!! Ikke noget med at brænde til venner og familie.

Ja med mindre den er kopibeskyttet; men det er så endda kun ulovligt at
kopiere en kopibeskyttet cd hvis man vidste den var kopibeskyttet....

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-11-03 12:43

On Sat, 29 Nov 2003 03:34:04 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Det er hverken lovligt med musik eller med film.

kan du henvise til en paragraf der siger det ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-11-03 15:33

Bo M Mogensen wrote:

> On Sat, 29 Nov 2003 03:34:04 +0100, Kim Ludvigsen

> kan du henvise til en paragraf der siger det ?

Kan du ikke bare læse dit eget svar til Jesper Winding, hvor du citerer
fra Antipiratgruppens hjemmeside? Husk lige, der er tale om downloadede
film, ikke film du selv har købt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : PerX ...

Dato : 30-11-03 05:48

In article <3FC8059C.53F8@kimludvigsen.dk>, usenet@kimludvigsen.dk
says...

> Det er hverken lovligt med musik eller med film.

Så grådige amoralske Koda/Gramex har fået deres politikere til at gøre
det ulovligt og samtidig lægge skat på det. Smart nok hvis man kan få sig
selv til det.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-11-03 15:12

PerX ... wrote:

> [...]
>
> Så grådige amoralske Koda/Gramex har fået deres politikere til at gøre
> det ulovligt og samtidig lægge skat på det. Smart nok hvis man kan få sig

Nej, for du må godt kopiere for eksempel en musik-cd som du har købt -
forudsat den ikke har en effektiv kopisikring. Det er angiveligt den
lovlige kopiering, man skal betale for. At loven så også rammer såvel
ulovlige kopieringer som backup af data er bare en ekstra gevinst for
rettighedshaverne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : PerX ...

Dato : 30-11-03 23:11

In article <3FC9FA9B.FD9@kimludvigsen.dk>, usenet@kimludvigsen.dk says...

> Nej, for du må godt kopiere for eksempel en musik-cd som du har købt -
> forudsat den ikke har en effektiv kopisikring.

Typisk hjernedødt lovsprog. Hvad er "en effektiv kopisikring" - alle
forsøg på kopisikringer er ikke effektive idet man nemt kan kopiere
disken aligevel.

> Det er angiveligt den
> lovlige kopiering, man skal betale for.

At der så ikke er nogen som tror på det er lovgiverne vel ligeglade med.

> At loven så også rammer såvel
> ulovlige kopieringer som backup af data er bare en ekstra gevinst for
> rettighedshaverne.

Som de tager imod med glæde da de jo er vandt til at få uden at yde.

Fra : Sparre

Dato : 29-11-03 05:40

> Er der ikke noget med, at hvis du køber brændbare CD'er så er det lovlig
> fordi du betaler afgift på dem? Eller er det kun for musik det gælder?

Heh, den var sku god, tror lige jeg skal huske den hvis APG nogensinde
kommer forbi ikke at der er nogen grund til at de skulle komme, slet
ikke...

--
Sparre

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-11-03 12:41

On Sat, 29 Nov 2003 02:20:38 +0100, PerX ...
<hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

> [...]
>
>Er der ikke noget med, at hvis du køber brændbare CD'er så er det lovlig
>fordi du betaler afgift på dem? Eller er det kun for musik det gælder?

lovgivening med alt det her er lidt uklar - men hvis man ejer
orginalen selv om den er optaget fra tv eller købt på whs dvd så er
jeg ret sikker på der ikke er nogen der kan sætte en finger på - man
laver sig et digitalt kopi eller ejer det for den sags skyld- der er
noget med at man ikke må fjerne en kopi sikring men hvis det program
man bruger til at backe up med ikke kan se eller reagere på kopi
sikeringen så har man til den bedre del af min ointering ikke gjort
noget forkert.

xpost : dk.kultur.film,dk.videnskab.jura

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 28-11-03 23:34

"joe hansen" <allanlarsen77@msn.com> wrote in message

Prøv her

http://www.antipiratgruppen.dk/

Rune

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-11-03 03:11

"joe hansen" <allanlarsen77@msn.com> skrev i en meddelelse
> hejsa er der en venlig person der vil fortælle hvor jeg kan download
danske film så vel nye som gamle håber i vil hjælpe mig

Hylden i det lokale supermarked

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd