MS Windows
briani 27239
Aktivering af fjernskrivebord i WIN XP
Fra : John Doe

Dato : 28-11-03 22:21

Halløj

Jeg sidder og roder med at få fjernskrivebordet til at virke, men jeg kan
slet ikke få det til at lykkes.

Er der en, der vil forklare mig, hvordan det skal aktiveres? Jeg har en
bærbar og en desktop, der begge kører WIN XP PRO DK på et LAN.

Er der ikke noget med, at man skal aktivere en kommunikationstjeneste i
registreringsdatabasen?

John

Fra : Mugge

Dato : 29-11-03 09:51

Gå ind i egenskaber for computer, fanebladet "fjernforbindelser" og sæt
kryds i "Fjernskrivebord". Husk at den PC du vil fjernstyre skal have et
logon som du aktiver i brugerkonti( kontrolpanel), og så skulle det køre,
vær opmærksom på at hvis du har en firewall indstalleret, at denne er sat op
til at tillade at du vil ind.
mvh Mugge

Fra : Martin Schultz

Dato : 29-11-03 09:41

On Fri, 28 Nov 2003 22:21:12 +0100, "John Doe" <Nowhere@noplace.net>
wrote:

> [...]
>
>Er der en, der vil forklare mig, hvordan det skal aktiveres? Jeg har en
>bærbar og en desktop, der begge kører WIN XP PRO DK på et LAN.

Prøv at læse her:
http://www.adsltips.dk/rdc.php

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : John Doe

Dato : 29-11-03 20:47

"Martin Schultz" <news2003@crunzh.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at læse her:
> http://www.adsltips.dk/rdc.php

Hej Martin

Nu har jeg gjort som der står på den side. Jeg kan etablere forbindelse til
fjernskrivebordet på mellem de to computere via internettet. Men da begge
computere indgår på samme LAN vil jeg gerne kunne benytte dette.

Men når jeg ikke skriver maskinernes IP-adresse men istedet deres
computernavn i arbjedsgruppen, kan de ikke finde hinanden.

Hvordan kan det være?

John

Fra : Martin Schultz

Dato : 29-11-03 20:59

On Sat, 29 Nov 2003 20:46:56 +0100, "John Doe" <Nowhere@noplace.net>
wrote:

> [...]
>
>Men når jeg ikke skriver maskinernes IP-adresse men istedet deres
>computernavn i arbjedsgruppen, kan de ikke finde hinanden.

Maskinen kan ikke slå computer navnet op? Selvom de er på et LAN har
de jo stadig en ip adresse. Den kan du da bare skrive ind.

Martin

Fra : John Doe

Dato : 29-11-03 22:09

> Maskinen kan ikke slå computer navnet op? Selvom de er på et LAN har
> de jo stadig en ip adresse. Den kan du da bare skrive ind.

Den ene af maskinerne kan slå den anden op, men ikke omvendt. Men selvom den
ene kan slå den anden op, kan den ikke logge på, medmindre jeg taster
IP-adressen ind.

IP-adressen er jo den IP den får på internettet, så derfor går det via
nettet. Jeg vil jo gerne holde det 'in-house' så jeg kan udnytte mit 100MBIT
netværk istedet for en 1024/512 internet.

JOhn

Fra : Martin Schultz

Dato : 29-11-03 22:33

On Sat, 29 Nov 2003 22:08:47 +0100, "John Doe" <Nowhere@noplace.net>
wrote:

> [...]
>nettet. Jeg vil jo gerne holde det 'in-house' så jeg kan udnytte mit 100MBIT
>netværk istedet for en 1024/512 internet.

Maskinen har ikke en lokal IP? Ellers kunne du jo udstyre dem med en
ekstre ip adresse hver.

Jeg ved ikke om du kan bruge netbios navnet.

Martin

Fra : RB

Dato : 15-12-03 10:07

"John Doe" <Nowhere@noplace.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> bærbar og en desktop, der begge kører WIN XP PRO DK på et LAN.
>
> Er der ikke noget med, at man skal aktivere en kommunikationstjeneste i

det jeg har gjort er at udstyre mine maskiner med eksterne IP-adresseer til
intenettet og interne til LAN og jeg har ingen problemer med
fjernskrivebord.

RB