Donnie Darko DVD udgivelse
Fra : Brian

Dato : 28-11-03 21:40

Hejsa

Fandt Donnie Farko på DVD i Stereostudio til 99,-
Det er virkelig en film jeg har set frem til, da jeg har fået fortalt at den
er helt fantastisk.

Jeg har netop set den, og kan kun være enig.
Man sidder med en mærkelig fornemmelse bagefter, for jeg har sgu lidt svært
ved at gennemskue hvad der egentlig sker ?!
På trods af det, synes jeg filmen er fantastisk.... svært at forklare ;)

Men spørgsmålet går på selve DVD udgivelsen.... den virker mildest talt
tynd. Eneste ekstra materiale er en trailer for filmen !

Hvis en film endelig skal have et kommentator spor, skal det da være en film
som Donnie Darko!

Andre der finder det sært, eller der findes måske flere R2 udgivelser, end
den jeg sidder med ?

/Brian

Fra : Brian P

Dato : 28-11-03 23:01

"Brian" <Brian@nej.tak> wrote in message news:bq8bqj$9s9$1@sunsite.dk...
> [...]
> ved at gennemskue hvad der egentlig sker ?!
> På trods af det, synes jeg filmen er fantastisk.... svært at forklare ;)

Prøv. Jeg har aldrig forstået dem som hævder det samme som du... :)

Fra : Brian

Dato : 29-11-03 13:24

Hejsa

Brian P wrote:

> Prøv. Jeg har aldrig forstået dem som hævder det samme som du... :)

Haha... den hopper jeg ikke på :)
Jeg har set andre diskussioner om den film, hvor folk starter en Ja/Nej
diskussion ;)

Så hellere indse, at Donnie Darko enten er en film man synes er fed, måske
pga. at den ikke kommer med et endegyldigt svar, eller også synes man netop
at det manglende svar, er en mangel :)

/Brian

Fra : Peter Lind

Dato : 28-11-03 22:56

Brian wrote:
> [...]
> en film som Donnie Darko!
>
> Andre der finder det sært, eller der findes måske flere R2

Tja, jeg valgte at købe R1 udgaven, der har et kommentarspor (omend et lidt
tyndt et, der faktisk ikke forklarer ret meget, men nærmest bekræfter de
kritikere, der mener at filmen er en omgang tomme og usammenhængende
filosofiske floskler), en lang række deleted scenes, musik-video, websider,
detaljerede billeder af "Philosophy of time travel", og andet sjov. Af en
eller anden grund har man valgt at fjerne alt det på R2 udgaven. En trend,
der dog ser ud til at være uddøende.

Peter Lind

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-11-03 10:41

Peter Lind wrote:

[Extras på R1]

> Af en eller anden grund har man valgt at
> fjerne alt det på R2 udgaven. En trend, der dog ser ud til at være
> uddøende.

Det gælder - man fristes til at sige som sædvanligt - nu kun for den
skandinaviske udgave! UK R2 har mere ekstra materiale end den amerikanske
R1:
http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/film_results_page.php?fid=2543

--
Jens Thomsen | http://www.mifune.dk/
Har sidst set (bedømmelser ud af 6): Jacob's Ladder ****

Fra : Brian

Dato : 29-11-03 13:30

Hejsa

Jens Thomsen wrote:

> Peter Lind wrote:
>
> [Extras på R1]

Gudskelov!!

> Det gælder - man fristes til at sige som sædvanligt - nu kun for den
> skandinaviske udgave! UK R2 har mere ekstra materiale end den
> [...]

Kan det være fordi den floppede i biografen ?
Mindes faktisk ikke at have set den køre i den lokale biofrag overhovedet!?

Jeg må hellere finde en kopi af den engelske R2 udgave :)

/Brian

Fra : Morbid Angel

Dato : 29-11-03 13:47

On Sat, 29 Nov 2003 13:29:36 +0100, "Brian" <Brian@nej.tak> wrote:

>Kan det være fordi den floppede i biografen ?
>Mindes faktisk ikke at have set den køre i den lokale biofrag overhovedet!?
>
>Jeg må hellere finde en kopi af den engelske R2 udgave :)
>
>/Brian

Donnie darko er en ikke mainstream film som kun har kostet 4,5
millioner US$ at lave og det er sku godt gået, jeg tror den har tjent
sig selv ind flere gange.

MVH

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-11-03 19:01

Morbid Angel wrote:

> Donnie darko er en ikke mainstream film som kun har kostet 4,5
> millioner US$ at lave og det er sku godt gået, jeg tror den har tjent
> sig selv ind flere gange.

Jeg tror nok, at, mht. om den floppede i biografen, mente her i Danmark. Og
det tror jeg sådan set, at han har ret i. Så kan det være lige meget, om den
internationalt har spillet sit budget hjem. Det motiverer sandsynligvis ikke
en dansk distributør til at udgive en dvd SE alligevel.

--
Jens Thomsen | http://www.mifune.dk/
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=thomsen

Fra : Brian

Dato : 30-11-03 14:03

Hejsa

Jens Thomsen wrote:
> Jeg tror nok, at, mht. om den floppede i biografen, mente her i
> Danmark.

Jeps :)

> [...]
> lige meget, om den internationalt har spillet sit budget hjem. Det
> motiverer sandsynligvis ikke en dansk distributør til at udgive en

Det er svært at finde hoved og hale i det ekstra materiale, de smider på
DVD'er.
F.eks har en film som Resident Evil et dansk tekstet kommentator spor, det
har jeg ikke set på andre af mine film.
Salgsmæssigt (DVD) ligger de vel på linie med hinanden ?!

At forventningerne til den ene film, har været større end til den anden, kan
vel så spille ind.

/Brian

Fra : Tenzel Kim

Dato : 01-12-03 00:32

Jens Thomsen wrote:
> [...]
> internationalt har spillet sit budget hjem. Det motiverer sandsynligvis ikke
> en dansk distributør til at udgive en dvd SE alligevel.

Nu kom den så vidt jeg husker kun ud i meget få kopier så den danske
distributør har ikke troet på den til at starte med og det lille
kopiantal hjælper jo ikke ligefrem til at få en masse mennesker ind og
se den.

På den anden side så så jeg at den havde kørt over et år i en biograf i
New York så selv med en enkelt kopi kan det give et ganske pænt antal
besøgende.

Tenz.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 01-12-03 11:32

Tenzel Kim wrote:

> [...]
> distributør har ikke troet på den til at starte med og det lille
> kopiantal hjælper jo ikke ligefrem til at få en masse mennesker ind og

Netop. Det samme gør sig for så vidt gældende for Requiem for a Dream.

Jeg kender ikke salgstallene, men jeg kunne også forestille mig, at Resident
Evil ville komme ud som vinder i den sammenligning, der blev foretaget
længere oppe i tråden. Det har jo vist sig, at de actionprægede titler
sælges i markant større oplag end alt andet, bl.a. fordi størstedelen af
dem, der køber dvd'er er yngre mænd. Der er faktisk så stort et spring i
salgstallene, at det skulle have afgørende indflydelse på de amerikanske
filmproducenters output for tiden. 60 minutes havde en historie om det for
ikke så længe siden.

> På den anden side så så jeg at den havde kørt over et år i en biograf
> i New York så selv med en enkelt kopi kan det give et ganske pænt
> antal besøgende.

Det er rigtigt. Jeg har bare svært ved at forestille mig, at det samme
skulle kunne lade sig gøre i DK. Jeg tror ganske enkelt, at målgruppen er
for lille. På den anden side, så kørte Breaking the Waves da vist også
henved et år i Dagmar, ikke? Så det kan åbenbart lade sig gøre.

--
Jens Thomsen
"Taste is directly proportional to experience"

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 29-11-03 01:27

> [...]
> Man sidder med en mærkelig fornemmelse bagefter, for jeg har sgu lidt svært
> ved at gennemskue hvad der egentlig sker ?!

Der har faktisk tidligere været en lang forklaring af hvordan man kunne fortolke denne film.
Personligt så nød jeg denne temmeligt meget, og det gav for mig en bedre oplevelse af
filmen, da jeg så den anden gang.

Jeg fandt lige linket til dig:
http://makeashorterlink.com/?A4A915AA6

mvh. Torben

Fra : Brian

Dato : 29-11-03 13:27

Hejsa

Torben Greve Otzen wrote:

> [...]
> kunne fortolke denne film. Personligt så nød jeg denne temmeligt
> meget, og det gav for mig en bedre oplevelse af filmen, da jeg så den

Jeps, jeg har læst lidt tilbage, og kan se at filmen er et godt grundlag for
en sund diskussion :)
Jeg har set filmen 2 gange indtil videre, siden igår.... når man har læst
andres fortolkning af handlingen, er det sjovt at lægge mærke til de små
detaljer.... en skøn langtids holdbar film

> Jeg fandt lige linket til dig:
> http://makeashorterlink.com/?A4A915AA6

Mange tak :)

/Broam