Scrollbar color i Mozilla
Fra : Christian

Dato : 28-11-03 20:21

Hejsa Gruppe,

Jeg fik endelig taget mig sammen til at downloade mozilla
firebird 0.7 og har fudnet et problem. Jeg har på min side og
alle andre opdaget at scrollbaren ikke vil skifte farve hvorfor?
Det er valid kode og det hele. Nogen andre der kender problemet?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 28-11-03 20:25

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev bla:
> [...]
> alle andre opdaget at scrollbaren ikke vil skifte farve hvorfor?
> Det er valid kode og det hele. Nogen andre der kender problemet?

Det er noget IE noget og virker vist kun deri

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Christian

Dato : 28-11-03 21:04

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det er noget IE noget og virker vist kun deri

Pis!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-11-03 21:38

Christian wrote:

> Pis!

Næh nej, det er vi nogle som er yderst taknemmelige for! (så længe det
varer)

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Britt Malka

Dato : 29-11-03 17:08

On Fri, 28 Nov 2003 20:25:20 +0100, "jopa" <jopa@pc.invalid> wrote:

>Det er noget IE noget og virker vist kun deri

Farvede rullepaneler er ikke gyldig CSS, men man kan få det til at
virke i Opera (ved ikke med Mozilla).
--
Britt Malka
Send dit bedste scoretrick og vind - http://www.tips-og-tricks.com/vind.html

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-11-03 21:33

Christian skrev:

> Det er valid kode og det hele.

Der findes ingen valid kode der kan sætte farve på scrollbarer. Det
kan gøres med IE-specifikke udvidelser til css - og nyere udgaver
af Opera kan indstilles til også at fortolke dem. Men det er _ikke_
valid css-kode.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian

Dato : 28-11-03 23:31

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> kan gøres med IE-specifikke udvidelser til css - og nyere udgaver
> af Opera kan indstilles til også at fortolke dem. Men det er _ikke_

Den validerer da hos WC3....

Fra : Christian

Dato : 28-11-03 23:32

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-11-03 23:38

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev:

> Doh den validerer selvfølgelig hos W3C

Hvad validerer? Må vi se?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 29-11-03 00:00

Christian wrote:

> Den validerer da hos WC3....

HTML-koden måske. Men (pseudo)-CSS med de omtalte attributter vil ikke
validere. Er du sikker på, at du har forsøgt at validere CSSen?

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Christian

Dato : 29-11-03 13:29

Anders Thorsen Holm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> HTML-koden måske. Men (pseudo)-CSS med de omtalte attributter vil ikke
> validere. Er du sikker på, at du har forsøgt at validere CSSen?

Da jeg rendte den igennem var der ingen fejl...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-11-03 13:59

Christian skrev:

> Da jeg rendte den igennem var der ingen fejl...

Hvor har du valideret? Som nævnt før - der findes ingen
standardiseret css-kode der sætter farve på en scrollbar.

Hverken css2 (<http://www.w3.org/TR/CSS2/>, W3C Recommendation)
eller css2.1 (<http://www.w3.org/TR/CSS21/>, W3C Last Call Working
Draft) nævner scrollbar-color noget sted. Efterfølgeren til css2.1
er css3 - der endnu er på tegnebrættet. Heller ikke her er der
noget om scrollbar-farve.

Du kan selvfølgelig udmærket lave valid html-kode kombineret med
ikkestandard css-kode - men det at html-koden er valid siger intet
om hvorvidt css-koden også er det.

Bemærk i øvrigt følgende lille passus, sakset fra W3's html-
validators svarside til en validerende html-side:

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian

Dato : 29-11-03 17:48

> [...]
>
> If you use CSS in your document, you should also check it for
> validity using the W3C CSS Validation Service.

Der kommer ingen fejl når du løber CCS'en gennem CSS validatoren...

Fra : Britt Malka

Dato : 29-11-03 17:57

On Sat, 29 Nov 2003 16:47:44 +0000 (UTC), Christian
<SphinX@mail-online.dk> wrote:

>Der kommer ingen fejl når du løber CCS'en gennem CSS validatoren...

Hvad er linket til din hjemmeside?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-03 18:23

Christian <SphinX@mail-online.dk> skrev :

>Der kommer ingen fejl når du løber CCS'en gennem CSS validatoren...

Kom med et link, det ville da være rart at se, at det kan lade
sig gøre med valid kode.

Overbevis os vantro om det.

Hvis det er http://www.geocities.com/sjove_ting/style.css,
validerer den ikke.

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.geocities.com%2Fsjove_ting%2Fstyle.css&warning=1&profile=css2&usermedium=all
--
Knud

Fra : Christian

Dato : 29-11-03 20:11

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Kom med et link, det ville da være rart at se, at det kan lade
> [...]

Det ved jeg, skal også ha rettet det, men hvor ser i fejlen om scrollbaren...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-03 21:42

> [...]

>Det ved jeg, skal også ha rettet det, men hvor ser i fejlen om scrollbaren...

Fra overnævnte valideringsresultat:

# Line: 0 Context : body

Property scrollbar-arrow-color doesn't exist : white
# Line: 0 Context : body

Property scrollbar-base-color doesn't exist : black
# Line: 0 Context : body

Property scrollbar-dark-shadow-color doesn't exist : black
# Line: 0 Context : body

Property scrollbar-track-color doesn't exist : black
# Line: 0 Context : body

Property scrollbar-face-color doesn't exist : black
# Line: 0 Context : body

Property scrollbar-shadow-color doesn't exist : black
# Line: 0 Context : body

Property scrollbar-highlight-color doesn't exist : white
# Line: 0 Context : body

Property scrollbar-3d-light-color doesn't exist : black
--
Knud

Fra : Christian

Dato : 30-11-03 15:09

> [...]
> # Line: 0 Context : body
>
> Property scrollbar-3d-light-color doesn't exist : black

My bad

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-11-03 18:57

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Kom med et link, det ville da være rart at se, at det kan lade
> sig gøre med valid kode.

Ja tak. Vi venter i spænding.
--
Jens Gyldenkærne Clausen