Fufu har mistet sin bedste ven
Fra : Ragna

Dato : 28-11-03 19:08

Hej alle!

I middags måtte vi have dyrlægen på besøg for at aflive vores dejlige
schæferhund, Bjørn, som var vores og Fufus bedste ven.
Han blev næsten 12 år, og selv om vi godt vidste hvilken vej det gik, kommer
det alligevel som et chok den dag, hvor man kan se, at nu skal det være
slut.
Fufu vidste godt i formiddags, at der var noget galt, og han har gået og
miavet lidt her i eftermiddags og har kigget de steder, hvor Bjørn plejede
at ligge.
Det er frygteligt at skulle sige farvel til verdens bedste hund.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Jannie Ø. Rasmussen

Dato : 28-11-03 20:48

Ja, det er altid frygteligt at miste en som har været med i familien...!
Føler virkelig med jer.

Men man kan så tænke tilbage på hvilke "ulykker" og gode stunder man har
haft sammen med Bjørn!

Med venlig hilsen
Jannie Ø. Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 28-11-03 21:02

> [...]
>
> --
> Venlig hilsen, Ragna.

> Årrhhhh.hvor surt!!!!!! Det er det værste ved at have dyr....når de skal
væk herfra...men han havde da i det mindste haft et godt og langt hundeliv....
Mon "Fufu" skal have "ny legekammerat"???????

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle

Dato : 28-11-03 23:40

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> at ligge.
> Det er frygteligt at skulle sige farvel til verdens bedste hund.

Kære Ragna.

Det gør mig utrolig ondt og jeg føler virkelig med dig. Jeg har jo selv
prøvet at miste nogle dyr og det gør skrækkeligt ondt - især når man ligesom
står og er herre over dyrets liv og død. Jeg mener når man står og tager
valget om dyret skal dø eller leve. Jeg ved du gjorde det bedste for jeres
hund og jeg forstår virkelig godt at du savener den.

Den bedste hilsner og kram fra Helle

Fra : Ragna Skott

Dato : 30-11-03 15:37

Helle skrev:

> [...]
> valget om dyret skal dø eller leve. Jeg ved du gjorde det bedste for jeres
> hund og jeg forstår virkelig godt at du savener den.

Tak for de søde og trøstende ord Helle, Kate, Jannie og Sascha.

Vi synes, at huset er forfærdelig tomt uden vores gode Bjørn, så vi har
sat himmel og jord i bevægelse for at finde en coliiehvalp, da vi ikke
tør satse på at kunne finde en schæferhund med så blidt og kærligt et
sind.
På lørdag får vi en lille, ny ven til Fufu (håber vi, når de har lært
hinanden at kende).
Han er 4½ måned og har været holdt tilbage hos opdrætteren, fordi de
overvejede at bruge ham i deres avl, men heldigvis for os ombestemte de
sig.

Jeg lægger et billede ind i Fufus album, sammen med det sidste billede
af de to venner (taget aftenen før Bjørn døde)

Med venlig hilsen
Ragna Skott
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 09:41

Ragna Skott skrev i <news:3fca009769074@dk-fritid-dyr-kat.dk,>:

> Vi synes, at huset er forfærdelig tomt uden vores gode Bjørn, så vi har

Ja uha, det er slemt for både tobenede og firbenede at miste en ven.

> [...]

> Han er 4½ måned og har været holdt tilbage hos opdrætteren, fordi de
> overvejede at bruge ham i deres avl, men heldigvis for os ombestemte de

Jeg ved godt, at jeres nye ven ikke kan udfylde Bjørns plads, men han
kan forhåbentlig gøre tomrummet mindre og blive en anden god og
trofast ven.

> Jeg lægger et billede ind i Fufus album,

Nøj hvor ser han sød ud - tillykke med ham!
--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 01-12-03 10:44

"Ragna Skott" <rahasKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg lægger et billede ind i Fufus album, sammen med det sidste billede
> af de to venner (taget aftenen før Bjørn døde)

Sikke dog nogle dejlige billeder af Fufu og Bjørn . Sådan nogle billeder
er guld værd. Specielt når den værste sorg over Bjørn har fortaget sig. Så
kan du tage billederne frem og mindes alle de gode stunder, I har haft
sammen .

Og når først vi når weekenden, så tror jeg ikke, at I behøver være bange
for, at der føles tomt . Det ser ud som om den lille ny godt kan sætte
lidt liv i kludene . Tillykke med ham! Og held og lykke med
sammenføringen. Jeg håber Fufu får en ny bedste ven .

Mange kærlige hilsner
Helle Frederiksen.

Fra : Kate

Dato : 29-11-03 00:19

Åhh, Ragna, hvor trist. Jeg er sikker på at Bjørn har haft et godt
hundeliv hos jer, men jeg ved hvor hårdt det er at tage beslutningen om
at nu er det slut
Lod i Fufu se Bjørn efter at han var død? Ja, jeg ved ikke hvordan
hunde og katte egentligt har det med det, men da min ene kanin døde for
knapt 2 år siden lod jeg ham ligge på sit tæppe i et par timer eller
tre. Ret hurtigt kom ham jeg stadig har hen og puffede let til Carl,
som kaninen hed, så gik Joey igen. Lidt senere gik han hen og snusede
til Carl hoved og mest snude. Gik igen. Kom igen en tid senere og stod
på ca. ½ m, måske mindre, hvor han snudede ud i kuften, hvorefter han
gik. Siden værdigede han ikke Carl et blik, han vidste hvad der var
sket.
Sofie og Carl havde altid haft et meget anstrengt forhold. Carl jagtede
hende ofte og hun var faktisk bange for ham, derfor blev soveværelset
kanin-frit område. Hun sprang lige over kanin-spærringen, stod mindre
end ½ m. fra Carls tæppe og snusede, hvorefter hun passerede ham.
Så tog jeg ind på dyrehospital med Carls lig, da jeg kom tilbage lå
Sofie midt på stuegulvet, noget hun ikke havde gjort i det ca. 5 år jrg
havde Carl.
De to år hun levede efter Carl gik hun også rundt i stuen på en helt
anden måde.
Denne oplevelse gør at jeg tror de, hvis de er tæt knyttede nok kan ha'
behov for at vide hvad der er sket deres ven.

Undskyld længden, men jeg kunne ikke gøre det kortere.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ragna

Dato : 30-11-03 15:18

Kate skrev:
> Åhh, Ragna, hvor trist. Jeg er sikker på at Bjørn har haft et godt
> hundeliv hos jer, men jeg ved hvor hårdt det er at tage beslutningen om
> at nu er det slut
> Lod i Fufu se Bjørn efter at han var død?

Desværre kunne det ikke lade sig gøre, fordi Fufu gik i haven, mens
dyrlægen var her, og hun tog Bjørn med sig, efter at det var slut.

Fufu vidste godt, at der var noget galt med Bjørn, for han kom hen et
par gange, mens vi ventede på dyrlægen, men han fik altså ikke chancen
for at sige farvel til ham, efter at han var død.Det ville vi ellers
gerne have kunnet gøre for ham.

I sin tid, da Sussi var død, og dyrlægen var kørt, lod vi Bjørn snuse
til hende og sige farvel, og det lod sig gøre, fordi vi selv begravede
Sussi nederst i vores store have.

Vi kan mærke, at Fufu savner sin ven, for han kommer meget tit ind fra
haven ligesom for at se, om Bjørn er kommet nu. Det første han gjorde,
når han kom ind, var at gå hen til Bjørn og sætte næsen op til ham for
at hilse.

Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ann K

Dato : 30-11-03 16:22

Hej Ragna.

> Det er frygteligt at skulle sige farvel til verdens bedste hund.

Uff - ja...
Det værste er næsten, som du beskriver, at se "det efterladte" dyr, gå og
lede
I har min store medfølelse...
Og jeg sender et stort trøstekram
Mvh Ann