MS Windows
briani 27239
Messinger pop ups
Fra : Olsen

Dato : 28-11-03 19:08

Hej.
Jeg køre ikke med messinger den er koblet fra,
men i den senere tid er der begyndt at komme pop ups som
advare at min maskine er sårbar, det er beskeder
fra et eller andet sted på nettet hvor man kan købe sikkerhed
og lukke de huller der måtte være, der står messinger besked
på de der sa.... beskeder, som kommer mange gange om
aftenen er der en bestemt port man kan lukke for at komme
det til livs, eller er det bare mig der bliver bombet med dem.

mvh Mogens

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-11-03 19:52

"Olsen" <m2olsenSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aftenen er der en bestemt port man kan lukke for at komme
> det til livs, eller er det bare mig der bliver bombet med dem.

Du har nok ikke disabled Messenger.
Kontrolpanel>Administration>Tjenester>Dobbeltklik Messenger og disable.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus

Dato : 28-11-03 21:13

"Olsen" <m2olsenSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg køre ikke med messinger den er koblet fra,
Er du sikker på, at du har disablet Tjenesten Windows Messenger og ikke
programmet?
Klaus

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-11-03 22:12

On Fri, 28 Nov 2003 21:12:51 +0100, Klaus wrote:

> Er du sikker på, at du har disablet Tjenesten Windows Messenger og ikke
> programmet?

Den (tjenesten) hedder _ikke_ "Windows Messenger".

Kikker jeg under services (tjenester), står der:

"Transmits net send and Alerter service messages between clients and
servers. This service is not related to Windows Messenger. If this service
is stopped, Alerter messages will not be transmitted. If this service is
disabled, any services that explicitly depend on it will fail to start."

Men ja, det er Messenger der skal slås fra.

--
Mvh. Lars

Fra : Olsen

Dato : 29-11-03 00:10

--
m2olsen@tdcadsl.dk
"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> disabled, any services that explicitly depend on it will fail to start."
>
> Men ja, det er Messenger der skal slås fra.

Hej.
Jeg takker mange gange, det havde jeg åbenbart glemt, det er
nu rart når der er nogen der er vågne, og har lidt mere styr
på tingene, tak skal i ha'

mvh Mogens.