Hvorfor så VIP??
Fra : Morten Bowman

Dato : 28-11-03 17:50

Hejsa
Ja så kom mailen til os VIP'ere om en marathon til LOTR.
Men da Cinemaxx har fuldstaændig samme arrengement 25,- billigere så er det
sq svært at se fidusen.
NF skal altså tage sig sammen hvis det VIP-koncept skal holde!!

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-11-03 18:07

Morten Bowman wrote:

> [...]
> sq svært at se fidusen.
> NF skal altså tage sig sammen hvis det VIP-koncept skal holde!!

Jeg er helt enig. Marathonen hos NF i København er endda i fucking
Palads, og _ikke_ i Imperial! Grrr...

/David

Fra : Anders HL

Dato : 29-11-03 10:21

> Jeg er helt enig. Marathonen hos NF i København er endda i fucking
> Palads, og _ikke_ i Imperial! Grrr...

....og så er det ikke de nye extended versioner - men de gamle original
udgaver... hvorfor?!

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-11-03 10:49

Anders HL wrote:

> ...og så er det ikke de nye extended versioner - men de gamle original
> udgaver... hvorfor?!

Ja, jeg bliver mere og mere bange for at de rigtige udgaver ikke kommer
i biografen herhjemme. Det synes jeg er for langt ud af Newline... :(

/David

Fra : zcully

Dato : 29-11-03 15:56

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Ja, jeg bliver mere og mere bange for at de rigtige udgaver ikke kommer
> i biografen herhjemme. Det synes jeg er for langt ud af Newline... :(
>
> /David

Er de egentlig overhovedet lavet på filmstrimmel? Er det ikke kun lavet til
DVD formål?

/Zcully

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-11-03 16:09

zcully wrote:

> Er de egentlig overhovedet lavet på filmstrimmel? Er det ikke kun lavet til
> DVD formål?

De kommer i diverse biografer i USA i december, såeh...

/David

Fra : Emil Rune

Dato : 29-11-03 16:14

> De kommer i diverse biografer i USA i december, såeh...
>
> /David

Nu skal de nye scener jo også lige tekstes til dansk; ikke noget der svjh er
planer om. Så selv såeh...;)
(Har vi ikke haft denne her diskussion før? Jeg har en underlig fornemmelse
af deja-vu lige nu ;)

Hilsen Emil

Fra : Morten Bowman

Dato : 29-11-03 18:57

On Sat, 29 Nov 2003 10:49:18 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Ja, jeg bliver mere og mere bange for at de rigtige udgaver ikke kommer
>i biografen herhjemme. Det synes jeg er for langt ud af Newline... :(

Både og. Det er jo meget rart at man ender op med at investerer ca. 1200,- i
noget man kun kan se hvis man køber ext. ver.
Så for mig gør det ikke noget. Billedet er også meget bedre derhjemme

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-11-03 07:00

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Ja, jeg bliver mere og mere bange for at de rigtige udgaver ikke kommer
>i biografen herhjemme. Det synes jeg er for langt ud af Newline... :(

Det er SF Film, som har rettighederne til LotR i Skandinavien. Jeg har
for knap en måned siden spurgt Nordisk Film, om de ville vise de
udvidede udgaver. Del ville de gerne, men SF Film havde ikke besluttet,
om de vill firgive dem (meget dyr licens - og høje omkostninger til ny
tekstning).

Jeg har også sendt en mail til SF Film, men ikke fået svar. Når der ikke
er kommet noget frem endnu (og marathonen bliver med std. udgaver), så
jeg tror desværre ikke vi får de lange versioner at se i biografen i
Danmark.

Peter

Fra : Brian Nielsen

Dato : 30-11-03 22:55

"Anders HL" <ps2spilFJERNMIG@hotmail.com> wrote in message

> ...og så er det ikke de nye extended versioner - men de gamle original
> udgaver... hvorfor?!

Fordi ROTK ikke foreligger i en lang udgave endnu?
Man er nødt til at være konsekvent; det er enten
Theatrical Edition Marathon eller Extended Edition Marathon,
man bør ikke blande de to ting sammen.

Næste år giver det derimod mening at vise alle tre lange udgaver.

/Brian

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-11-03 23:17

Brian Nielsen wrote:

> Fordi ROTK ikke foreligger i en lang udgave endnu?
> Man er nødt til at være konsekvent; det er enten
> Theatrical Edition Marathon eller Extended Edition Marathon,
> man bør ikke blande de to ting sammen.

Det er ikke hvad Newline mener. I USA vises den lange FOTR i biograferne
fra d. 5/12-12/12. Og den lange TTT vises fra d. 12/12-16/12. Når de
vises i USA burde de også vises i Danmark.

/David

Fra : Brian Nielsen

Dato : 01-12-03 19:21

> Det er ikke hvad Newline mener. I USA vises den lange FOTR i biograferne
> fra d. 5/12-12/12. Og den lange TTT vises fra d. 12/12-16/12. Når de
> vises i USA burde de også vises i Danmark.

At man kan betyder ikke at man skal.
Og jeg vil meget hellere se en rendyrket
Extended Edition Marathon end det
halvhjertede projekt som amerikanske
New Line disker op med.

Sikkert bare mig der er mærklig, men det
kan jeg sådan set godt leve med

/Brian

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-12-03 19:37

Brian Nielsen wrote:

> At man kan betyder ikke at man skal.
> Og jeg vil meget hellere se en rendyrket
> Extended Edition Marathon end det
> halvhjertede projekt som amerikanske
> New Line disker op med.

Det kan jeg godt være enig i, men der kommer nok ikke en
extended-marathon i biograferne herhjemme, så det andet ville derfor
være bedste alternativ, efter min mening.

Men ok, en extended-marathon holdt i en god hjemmebiograf med en god
projektor og et godt surroundanlæg, ville kunne gøre meget.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-11-03 23:26

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> writes:

> Fordi ROTK ikke foreligger i en lang udgave endnu?
> Man er nødt til at være konsekvent; det er enten
> Theatrical Edition Marathon eller Extended Edition Marathon,
> man bør ikke blande de to ting sammen.

Jeg er uenig.

The Two Towers TE havde plot-elementer, der kun gav mening, når man
havde set Fellowship EE - mest markant er eksemplet med elverkappen,
der ligner en sten.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-11-03 23:35

Peter B. Juul wrote:

> The Two Towers TE havde plot-elementer, der kun gav mening, når man
> havde set Fellowship EE - mest markant er eksemplet med elverkappen,
> der ligner en sten.

Lige præcis den scene virker stadig ikke efter min mening. Mest fordi
den er klippet som om de to mordorkrigere nærmest kommer hen 2 meter fra
Frodo og Sam før de tager kappen over sig. Altså som om de først ser
dem, går hen imod dem, og da hobitterne så tager kappen over sig, så
står de bare og kigger, i stedet for at se nærmere på den "sten"
hobitterne pludselig blev til. Det fungerer _meget_ dårligt i filmen
efter min mening.

/David

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 30-11-03 15:57

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-11-03 23:25

Magnus Dreyer <dinsdale@diku.dk> writes:

> Har Nørderne brug for tekstning? Kan kan forstå at de almindelige film,
> har brug for at blive tekstet. Men film der helt klart henvender sig til
> nørderne i blandt os, har vel ikke sammen grund til at blive tekstet.

Jeg taler et efter mange af disse væmmelige amerikanske kolonisters
udsagn et ganske glimrende engelsk, om end med en vis tysk
accent. (Det er sandt! Amerikanere tror af en eller anden grund ofte,
at jeg er tysker.)

Jeg har normalt heller ingen problemer med at forstå og føre samtaler
på engelsk i hverken England eller de Forenede Stater - omend jeg må
indrømme, at visse cajuns og puertoricanere i New Orleans har voldt
mig besvær.

Jeg både læser og skriver også det engelske sprog til noget mere end
husbehov.

Alligevel finder jeg, at undertekster på enten dansk eller engelsk er
en uvurderlig hjælp til at forstå dialogen i engelsksprogede film.

Jeg kan sagtens se dem utekstet, men foretrækker den ekstra støtte som
teksterne giver.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : PerX ...

Dato : 01-12-03 16:31

In article <m2y8txmr3k.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>,
p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk says...
> Jeg kan sagtens se dem utekstet, men foretrækker den ekstra støtte som
> teksterne giver.

Fordi du ikke er så god til Elvisk?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-12-03 16:47

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:

> Fordi du ikke er så god til Elvisk?

A-ha-ha, I'm all shook up.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-11-03 16:28

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Ja så kom mailen til os VIP'ere om en marathon til LOTR.
> Men da Cinemaxx har fuldstaændig samme arrengement 25,- billigere så er det
> sq svært at se fidusen.

Whoah! CinemaxX er faktisk _billigere_ end andre biografer med noget
for en gangs skyld. Vildt.

> NF skal altså tage sig sammen hvis det VIP-koncept skal holde!!

Ja, jeg synes også godt nok det halter lidt. Men hvad, jeg får da
billig cola og slik.

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-11-03 17:03

Peter B. Juul wrote:

> Ja, jeg synes også godt nok det halter lidt. Men hvad, jeg får da
> billig cola og slik.

Billigt slik? Jeg kan vist kun få den store cola- og popcornmenu for til
rabatpris. Ikke nogen mindre menu, slik eller bare en sodavand.

/David