MS Windows
briani 27239
Gendannelse
Fra : JA

Dato : 28-11-03 17:18

Hej til gruppen.

Jeg har just inst. XP og blandt mange gode detaljer er der bl.a.en der
hedder Systemgendannelse.
Nu er spørgsmålet, hvad sker der med de evt. programmer og filer der bliver
"tilbage" rundt omkring i systemet, når jeg har gendannet d.v.s. gået et
skridt tilbage? Ligger de bare og fylder op, i så fald kan der "renses op",
hvis det er til fældet, hvordan gøres det så?
Er dette ikke tilfældet kan man jo hurtigt få fyldt sin harddisk op!

Hilsen
Jens

Fra : Stronger

Dato : 28-11-03 18:40

JA skrev:

> Hej til gruppen.

Hej Jens

> [...]
> hvis det er til fældet, hvordan gøres det så?
> Er dette ikke tilfældet kan man jo hurtigt få fyldt sin harddisk op!

Ja, filerne ligger og gemmer sig på HD'en i fald, at du vil ændre eller
fortryde din systemgendannelse... eller hoppe over til en helt anden dag,
hvor du evt. mente din konfiguration var bedre. Men, det er ikke sådan at
din HD bliver ubegrænset fyldt op, for efterhånden slettes de gamle
gendannelsestidspunkter, således din HD ikke fyldes helt op, for så kunne
den meget hurtigt kun indeholde gendannelsesfilerne

Klik evt. på "Denne computer" og derefter på Systemoplysninger og
efterfølgende på fanen "Systemgendannelse". Her kan du se, hvor mange
procent der er sat af til at gemme disse gamle filer. Hos mig fylder de max
(standard) 2324 MB = 12%, men det kan man selv regulere ved at flytte på
skyderen i systemgendannelsen.

Hvis du gerne vil have renset godt og grundigt ud skal du inde i "Egenskaber
for system" (som nævnt ovenfor) klinke boksen "deaktiver" systemgendannelse
og reboote maskinen, men så skal du være opmærksom på at den sletter hele
det gamle lager af gemte filer og indstillinger, men du beholder
selvfølgelig dine nuværende filer som er i brug. Når du har gjort dette, går
du igen ind i "vis systemoplysninger = egenskaber for system" og fjerner
fluebenet i "deaktiver systemgendannelse", rebooter maskinen og så starter
den forfra og tager en kopi af din nuværende indstilling osv. Så man kan
altså godt rense ud ind i mellem, enten ved at lade maskinen fjerne de gamle
filer med tiden, eller ved at slette hele lagret af gemte filer og starte på
en frisk. Håber dette var en hjælp, ellers skriver du bare igen.

God weekend

/Stronger

Fra : J A

Dato : 28-11-03 23:05

Tak til Stronger for et klart, enkelt, og letforståeligt svar, det var
lige, hvad jeg manglede.

Selv god weekend
Jens