MS Windows
briani 27239
Windows 98SE og ME
Fra : Peter Nielsen

Dato : 28-11-03 14:44

Jeg har fået fortalt at Win 98SE kun kan håndterer 128 Mb RAM, men jeg mener
bestemt
at det er 512 Mb RAM der er grænsen for Win 98 SE.

Er der en her der kan oplyse mig om det rigtige tal, også gerne for Win ME.

Jeg mener også at hvis man har OVER 512 Mb RAN på Win 98, så kan man
aligevel få det
til at fungerer ( få win til at udnytte det ) hvis man installerer et af de
mange RAM optimerings
programmer der findes.

Mvh.

Peter.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-11-03 15:01

Peter Nielsen skrev:

> [...]
> SE.
> Er der en her der kan oplyse mig om det rigtige tal, også gerne

ME fungerer på samme måde som Win9x hvad RAM angår så:

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/win98/reskit/part6/wrkc28.asp

| With this addressing model, Windows 98 allows full use of the
| 4 GB of addressable memory space for all 32-bit operating system
| components and applications. Each 32-bit application can access
| up to 2 GB of addressable memory space, enough to support the
| largest desktop application.

> Jeg mener også at hvis man har OVER 512 Mb RAN på Win 98, så kan
> man aligevel få det til at fungerer ( få win til at udnytte det )
> hvis man installerer et af de mange RAM optimerings programmer der
> findes.

Det er ikke nødvendigt at installere tredjepartsprogrammer for at
få det til at fungere, men der kan ganske rigtigt være problemer
med 512 MB RAM eller mere på Win9x.

<http://support.microsoft.com/?kbid=253912>.
<http://support.microsoft.com/?kbid=184447>.

Se evt. også: <http://www.wintip.dk/9x/trimning/ram.htm>.

Madsen.

Fra : Peter Nielsen

Dato : 28-11-03 16:10

Hej Thomas, 1000 tak for det fine svar og de unikke links, det blev jeg
meget glad for.

Mvh.

Peter.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-11-03 16:20

Peter Nielsen skrev:

> Hej Thomas, 1000 tak for det fine svar og de unikke links, det
> blev jeg meget glad for.

Det glæder mig at høre og velbekom. :)

Madsen.