Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Købe 550EX i udlandet?
Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 11:46

Hej

Jeg overvejer at købe en 550EX i udlandet. Jeg syntes at ca. 3500 er for
dyrt her i DK.

Jeg har set at de kan fås billigt på www.bhphotovideo.com - firmaet ligger
dog i USA, hvor man må påregne importtold oveni hatten. Kan det så
overhovedet betale sig?

Er der nogle firmaer som sender fra et lager i EU, med en god pris på
550EX - så ville man kunne undgå import told?

Jeg har set på et par tyske webshops, men det er ca. samme pris som i DK...

Mvh Thomas

Fra : KNL DtP

Dato : 28-11-03 12:52

"Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg overvejer at købe en 550EX i udlandet. Jeg syntes at ca. 3500 er for
> dyrt her i DK.

Jeg gav cirka det samme hos SpeedGraphics i England. På det tidspunkt
(september) var standartprisen i DK omkring 4500-5000 kr., så hvis du kan
købe den til 3500 kr. og få en dansk manual og garanti ect., så er det nu
billigt nok.

Hvis du køber den i USA eller andre ikke-EU-lande, så skal du huske at der
kommer told og ikke mindst 25% moms oven i produkt- og fragt-pris. Så skal
du næsten selv tage til landet og købe den i en forretning - det andet kan
ikke betale sig.

550EX er en dyr blitz, men det er altså også flagskibet hos Canon. Den er
meget kraftig, har utrolig mange fede features og så kører den perfekt med
EOS 10D. Næste gang der er pressemøde i TV, så kig lige efter - det er den
alle pressefotograferne bruger...

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 28-11-03 18:31

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

og få en dansk manual og garanti ect., så er det nu
> billigt nok.

Jeg købte en 420ex via www.powerphoto.dk og fik en tysk manual, så fordi
man bestiller i DK er det ikke nødvendigvis = en dansk manual.

Mon ikke det er det samme for 550ex?

Vh Matilde

Fra : Madsen

Dato : 28-11-03 18:40

> Jeg købte en 420ex via www.powerphoto.dk og fik en tysk manual, så fordi
> man bestiller i DK er det ikke nødvendigvis = en dansk manual.
>
> Mon ikke det er det samme for 550ex?
>
> Vh Matilde

Hvis du ikke også fik en engelsk så må du klage, de skriver nemlig at de
levere med
en engelsk manual.
vh Madsen

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 28-11-03 20:26

> Hvis du ikke også fik en engelsk så må du klage, de skriver nemlig at de
> levere med
> en engelsk manual.

Ja det undrer mig også, men jeg har fundet en (dog lidt utydelig) version på
engelsk her på nettet.
Men snyd er det.

Vh Matilde

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-12-03 18:52

On Fri, 28 Nov 2003 20:26:23 +0100, "Matilde Bøgh"
<matilde.fjerndetteboegh@mail.dk> wrote:

>Ja det undrer mig også, men jeg har fundet en (dog lidt utydelig) version på
>engelsk her på nettet.
>Men snyd er det.
>
>Vh Matilde

Undskyld, men hvor har du fundet en engelsk man.
for hvis den er på vej, må det være med
"Slow boat from China"
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-11-03 18:52

On Fri, 28 Nov 2003 18:31:28 +0100, "Matilde Bøgh"
> [...]

>Jeg købte en 420ex via www.powerphoto.dk og fik en tysk manual, så fordi
>man bestiller i DK er det ikke nødvendigvis = en dansk manual.

Der købte jeg også en, der skulle være engelsk manual med, jeg
har nu ikke set nogen endnu, selvom han siger, at den er på vej,
men når prisen er faldet lidt mere, kan vi jo returnere den, da
det står på tryk
mvh Ebbe

Fra : Th Frydensberg

Dato : 28-11-03 13:48

Thomas Rybak wrote:

> Hej
>
> Jeg overvejer at købe en 550EX i udlandet. Jeg syntes at ca. 3500 er for
> dyrt her i DK.
http://www.foto-oehling.com/cgi-bin/Oehling.storefront/3fc7430e05cace22273f0ad443870677/Catalog/1217
ca 400-€ = 2975.88 plus porto

Fra : Morten Bested

Dato : 28-11-03 17:31

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=550EX

Kan fås til ca. 2800, hvilket giver en besparelse på ca. 700 - og det er vel
også værd at tage med?