MANGE manglende E-mail-adresser REVIDERET
Fra : Jens Raunkjaer Graun~

Dato : 28-11-03 10:24

Jeg mangler mange E-mail-adresser, enten fordi disse er skiftet, eller
jeg aldrig har haft den. Det kan oven i købet forekomme, at jeg har
skrevet forkert af eller har fået forkerte oplysninger. Kan nogen
hjælpe (evt. personen selv)?

Min baggrund er, at jeg har været fuldtids slægtsforsker i snart 14
år. Jeg har for flere år siden modtaget de vedkommendes GEDCOM'er og
har sammenlignet disse med mine data. Jeg henvender mig dernæst til
disse personer med oplysning om vores fælles data, idet jeg tilbyder
at levere dem relevante slægtsbøger i form af filer. Prisen er i givet
fald 10 øre pr. side, hvilket er det eneste komercielle islæt.

Det drejer sig om følgende:

Detlev Eckmann
Ebbe & Else Yndgaardd
David & Diana Eppstein
Thorkild Dalsgaard
Erling Knudsen
Jens Jespersen
Lars Brosbøl Christensen
Niels Geckler
Erik Thomsen
Thomas Jørgensen
Børge Sørensen
Orla Fjeldsø
Lex Johnson
Henrik Møller Hestbech
Bjarne Aabrandt Jensen
Flemming Topsø Jensen
Gregers Gamborg
Carl Gukdbjerg Jensen
Vagn Asbjørn Hansen
Bent Sørensen

Med venlig hilsen
JensG

Fra : aafe

Dato : 28-11-03 11:21

On Fri, 28 Nov 2003 10:23:43 +0100, Jens Raunkjaer Graungaard wrote:

>Det drejer sig om følgende:
>Detlev Eckmann

Hej Jens

Jeg har tidligere forsøgt - per e-mail - at fortælle dig, hvordan det
hænger sammen med Detlev Eckmann, men da du nu igen efterspørger hans
e-mail adresse, vil jeg gentage det her:

Detlev Eckmann er min ældst kendte ane, der levede nede i holsten i
starten af 16 hundredetallet. Der vides næsten intet om ham, men
professor Riediger har dog oplyst, at Detlev Eckmann var far til den
Claus Eckmann, der levede i Ellerdorf, og i 1665 blev gift med Elsche
Rowers, og senere, i 1698 blev gift med Trinke Holsten.

Uden at jeg ved det konkret, tror jeg, jeg tør sige, at Detlev Eckmann
ikke havde nogen e-mailadresse

Jeg kender ikke til nogen nulevende Detlev Eckmann, hvorfor det ville
overraske mig såre, hvis der skulle findes en sådan.

mvh
Arne

aka Arne Eckmann

Fra : PM

Dato : 29-11-03 01:52

>Det kalder jeg god værkstedshumor, den gav en god latter...tak for det

PM

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 28-11-03 11:36

"Jens Raunkjaer Graungaard" <me@jensg-family.dk> skrev i en meddelelse

> ..., idet jeg tilbyder at levere dem relevante slægtsbøger
> i form af filer.

Det fremgår ikke klart, men, din vane tro, tager du vel ikke betaling
for disse data?

> Prisen er i givet fald 10 øre pr. side, hvilket er
> det eneste komercielle islæt.

Og det er så til dækning af de faktiske udgifter til papir m.v.?
(Der kan næppe blive til meget mere

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 28-11-03 18:20

> Det fremgår ikke klart, men, din vane tro, tager du vel ikke betaling
> for disse data?

**********
Nu er ti øre ikke meget,- det mener jeg ligger på den rigtige side af
bagatelgrænsen - og hvad jeg kan klare kontant, men hvor får jeg en ti-øre
fra?

Svendsen.

Fra : Jens Raunkjaer Graun~

Dato : 29-11-03 03:40

<me@jensg-family.dk> wrote:

> [...]
>at levere dem relevante slægtsbøger i form af filer. Prisen er i givet
>fald 10 øre pr. side, hvilket er det eneste komercielle islæt.

Undskyld at jeg ikke har tænkt på det før. Jeg tilføjer lige de
adresser, jeg har forsøgt.

Fra : aafe

Dato : 29-11-03 05:10

On Sat, 29 Nov 2003 03:39:59 +0100, Jens Raunkjaer Graungaard wrote:

> [...]

Detlev Eckmann er stadig min ældst kendte ane på Eckmann siden, og de
oplysninger du har om Detlev Eckmann, kommer ganske enkelt fra mig.

Du har endvidere offentliggjort en række e-mailadresser. Jeg ved ikke,
om disse personer specifikt har givet dig lov til at offentliggøre
deres e-mailadresser på usenet og/eller internettet iøvrigt, eller om
højere magter har givet dig en særlig ret til at træffe beslutning om,
at disse personer skal spammes. Men jeg frygter, at disse e-mail
adresser allerede nu er samlet op af en robot, og er på vej til at
blive solgt til spammere over hele verden.

Hvis jeg havde en af de pågældende e-mailadresser, vil jeg nedlægge
den omgående, og en anden gang ville jeg så være særdeles varsom med,
hvem jeg udleverede min nye e-mailadresse til.

Arne

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 29-11-03 05:54

"aafe" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 29 Nov 2003 03:39:59 +0100, Jens Raunkjaer Graungaard wrote:

> Du har endvidere offentliggjort en række e-mailadresser.

Jamen Arne, det er jo dem der ikke du'r og som der søges en erstatning
for, så det kan vel ikke skade?

Men ellers har du naturligvis ret - det er ikke smart mere, at dele
andres adresser ud offentligt, desværre. Suk.

Fra : aafe

Dato : 29-11-03 08:04

On Sat, 29 Nov 2003 05:53:44 +0100, "Poul Erik Jensen" wrote:

>Jamen Arne, det er jo dem der ikke du'r og som der søges en erstatning
>for, så det kan vel ikke skade?

Jo, men så har jeg misforstået det: Jeg ser en række private
e-mailadresser. Og selvom det ikke er mine e-mailadresser, bliver jeg
alligevel helt forfærdet. ;-(

Når jeg har misforstået situationen må jeg naturligvis undskylde, men
samtidig er det jo en påmindelse om, at vi ikke skal udstille andres
e-mailadresser på nettet.

>Men ellers har du naturligvis ret - det er ikke smart mere, at dele
>andres adresser ud offentligt, desværre. Suk.

Nej, verden er ikke længere så uskyldig, som den var engang ;-(

mvh
Arne

Fra : Varla

Dato : 14-03-04 23:44

"Jens Raunkjaer Graungaard" skrev d. 28-11-03 om en eftersøgning af
e-mail adresser:

Jeg har nu forgæves søgt at skrive til Jens Raunkjaer Graungaard, men
hans e-mail adresse virker åbenbart ikke.

Til gengæld kan jeg da så her oplyse at jeg er meget beæret over at se
mine personlige data offentliggjort på nettet. Jeg husker dog ikke at du
skal have fået dem af mig, så hvordan er det egentligt gået til. De kan
nemlig heller ikke fås hos mormonerne.

Man skal ikke offentliggøre oplysninger om alt og alle, idet oplysninger
der bare en gang er placeret på nettet, kan være ganske svære at få væk
igen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Poul-Erik Sørensen

Dato : 15-03-04 10:14