MS Windows
briani 27239
FEJL MELDING: genoprettelse af xp efter en~
Fra : jan

Dato : 27-11-03 23:19

Hej
Under opstart får jeg følgende melding:
sysetmet er genoprettet efter en alvorlig fejl.

klikker på fejlmelding og ser noget med: bccode : 24 bcp1 001 + mere sh..

klikker på teknisk fejlmelding: ser følgende:

c:<windows\minidump\mini112703.dmp
C:\doucme~1\jan\local~temp\wer1tmp.tmp.dir01\sysdata.xlm

Hvis jeg klikker på fejlmelding lukker xp (home) ned pluselig uden varsel.

Har instal xp i ca 2 år og den sidste måned har det været galt.
alt under enhedehåndtering er ok
ram er taget ud og prøvet
grafikkort er nyeste driver
Nye kabler mellem hd md cd

drwhatsom giver ej noget.
regcleaner ej noget
regclean ej noget
fixblast fra symtomani ej noget
ms xp kb8239 (blast opdatering) ej noget dog lukker xp tit ned når de køre
men der er ingen plan i rodet
har 56 modem som ej er på nettet heletiden
Har dog ej antivirus install

GODE RÅD MODTAGES MED GLÆDE (det hjælper ej med formatering)

jan svar til gruppen please please

Fra : Peter

Dato : 28-11-03 03:36

"jan" <jan.m.jensen@e-privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har 56 modem som ej er på nettet heletiden
> Har dog ej antivirus install
>

> GODE RÅD MODTAGES MED GLÆDE (det hjælper ej med formatering)

Det kan være så utroligt mange forskellige ting, der kan give den
fejlmelding.
Gå på denne computer/højreklik/egenskaber/advance/start og
genoprettelse/indstillinger/fjern flueben i genstart automatisk.

Det retter ikke din fejl, men kan bedre give dig en ide om hvad der er galt.

Gå på en online virus scanner og test computeren for virus.

Gå på www.lavasoft.de og download AD-aware og tjek for spy programmer.

Gå på dit bundkort producents website og hent den sidst nye bios opdatering
og opdater din bios. (Et windows update kan være inkompatibel med din
nuværende bios).

Har du opdateret driver for nyligt, eller lagt nye programmer ind?

Alternativ - formater harddisken og geninstallere Win XP på ny.

Peter

Fra : Thomas Chr. Carstens~

Dato : 28-11-03 14:10

Peter wrote:

> "jan" <jan.m.jensen@e-privat.dk> skrev i en meddelelse

snip

> [...]
> genoprettelse/indstillinger/fjern flueben i genstart automatisk.
>
> Det retter ikke din fejl, men kan bedre give dig en ide om hvad der

snip

God ide, så skulle du ryge i en bsod, hvor du også kan se fejlkoden,
efterfølgende kan du checke her http://aumha.org/win5/kbestop.htm

Nu skrev du at bcckoden er 24 og her er lidt om hvad der står på
beskrevet om fejlen:

A problem occurred within NTFS.SYS, the driver file that allows the
system to read and write to NTFS file system drives. There may be a
physical problem with the disk, or an Interrupt Request Packet (IRP)
may be corrupted. OSV

> GODE RÅD MODTAGES MED GLÆDE (det hjælper ej med formatering)
>
> jan svar til gruppen please please

Da du har formateret kunne det se ud som du har en defekt disk?!?

--
Thomas
tcc (a) privat i Danmark

Fra : jan

Dato : 29-11-03 20:53

Hej jan Igen som stadig har problemer.

stoppe genoprettelse. Ja men lige nu kører jeg igen win 98 men Tak SNIP

Har læst om fejlkoder. MANGE TAK det var noget som jeg aldrig ville havde
opdaget. Tak THOMAS

Under install af win 98 er der ingen problemer. DERFOR kan det værer
følgende:

RAM (forskellig hastighed 60 -70) OK jeg har 3 blokke ialt 640 mb
trust modem 56. EJ certifikeret af MS
geforce 3 grafikkort EJ certifikeret af MS

RAM kan jeg fjerne 2 blokke.
grafikkort Thjaaa det hjælper vel ej at fjerne under install af xp.........
Moden er pci og kan fjernes.

NTFS ja det er rigtig at jeg skifter over til Ntfs efter fat 32 MEN jeg har
kørt 1 år uden problemer. Dog havde jeg en HD som gik i udu/død MEN den nye
havde kørt NTFS ca 3-4 månder. Fin så Ormen MSBLAST (med genstart hele
tiden) formaterede alt og så nu er den gal med meldingen: Irql_not_less_or
equel

Jeg er ej nørdt men en KERNEL hvad er det og hvad kan jeg gøre for at
afhjælpe det????????

> [...]
>may be corrupted. OSV
>

>Da du har formateret kunne det se ud som du har en defekt disk?!?

Håber det ej