Holdt-slægten
Fra : Nestor

Dato : 27-11-03 16:23

Jeg er på jagt efter en som har/eller kender en som har en slægtsbog om
Holdt.

Håber at der er nogen som kan hjælpe.

MVH
Kenneth Holdt

Fra : Niels Jørgen Engel

Dato : 27-11-03 22:10

Ib Holdt og Carl Johan Gerlach udgav for 3 år siden en bog i 2 bind :

99.94 Holdt
En slægtskrønike : Jep Mathæus Holdt & Helene Marie Jensen : deres
aner & efterkommere / Ib Holdt & Carl Johan Gerlach - 1. udgave, 1. oplag -
Odense : Ib Holdt ; Roskilde : Carl Johan Gerlach, 2000 - 2 bind (409
sider): ill.

Denne kan ses, men vist ikke udlånes fra Frederiksberg bibliotek.
Hvis du er interesseret i efterslægten af Jep og Helene kan jeg hjælpe.

Niels Jørgen Engel

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 28-11-03 10:51

Nestor skrev:
> Jeg er på jagt efter en som har/eller kender en som har en
> slægtsbog om Holdt.

Hej Kenneth

Jeg praktiserer jeg ikke selv granskning i min Holdt-familie.
Det har jeg en fætter der gør; men desværre trækker det i
langdrag for ham for tiden. Han er ikke sikker på at der er
tale om _én_ stor slægt. Min familie er fra egnen omkring
Haderslev.

Det er mit indtryk at den Holdt-slægt med de mange præster
og provstesønnen og forfatteren "Jacob Holdt" stammer fra
Løgumkloster-kanten.

Nu vil jeg med interesse kigge med her, samt spørge mit
bibliotek efter den bog som Niels Jørgen Engel nævner.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- fjern versalerne i min afsenderadresse

Fra : Nestor

Dato : 01-12-03 10:07

Hej Herluf

Jeg har også selv været i kontakt med Jacob og han mener heller ikke at alle
Holdt'erne er fra samme familie. Jeg tror nok at men gren stammer fra enten
sønderjylland eller områden omkring Hejls. Jeg er også på vej ned til mit
bibliotek for at høre omkring bogen.

Med venlig hilsen
Kenneth Holdt