Syning af Rullegenua
Fra : Frede

Dato : 27-11-03 11:23

Er der nogen der har kendskab til en hjemmeside hvor man kan se hvordan man
selv kan sy sin genua til at passe et rulleforstag. (Ældre sejl som det ikke
kan betale sig at sende til en sejlmager og kunne desuden godt tænke mig at
prøve at sy det selv)

Hvor kan man i øvrigt købe UV sejldug til at sy på kanten (Jylland)

MVH

Frede

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-11-03 16:08

Uheldigvis faldt Frede over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hvor kan man i øvrigt købe UV sejldug til at sy på kanten (Jylland)

Hos en sejlmager?

Claus

Fra : Preben Jensen

Dato : 30-11-03 02:41

Hej Frede

Jeg kender ikke nogen hjemmeside med en 'opskrift', men har selv syet en
ældre genoa om for nogle år siden - her er hvordan:
1. Fjern løjerter og messingringe (bor dem ud).
2. Fjern tovværk eller wire i forlig.
3. Pil forstærkninger m.v. af underlig og klip overskydende sejldug af så
forligslængden passer.
4. Find en dimension på en ny ligline (skal passe til hulkehlen i
rulleforstaget), træk linen gennem forliget, sy den fast i hver ende og lav
en søm så tæt på linen som muligt (så den fikseres helt fremme i forliget).
5. Lav en ny 'søm' på underliget (genbrug materialet fra den gamle søm).
6. Sy forstærkninger i hals- og skødbarm.
7. Få en sejlmager til at slå nye ringe i hals- og skødbarm (her kan du også
købe UV sejldug).

Det kræver en kraftig symaskine - de moderne 'broderi'-maskiner kan ikke
klare jobbet.

God fornøjelse.

mvh Preben Jensen

Fra : Frede

Dato : 03-12-03 20:57

Hej og tak for svaret

Det lyder som en lidt større opgave, hvis man ikke lige har den rigtige
symaskine.

Er der nogen der ved hvor man kan få lavet det billigt (Helst i Jylland, men
ikke et krav) - altså tilpasning af sejl og påsyning af UV? Genuaen er på
ca. 15 kvm (forlig ca. 7,91 m.)

send evt. mail på 88@c.dk

MVH

Frede

Fra : Jan

Dato : 11-12-03 18:43

"Frede" <bogusxxx@hotmail.com> wrote in message
> [...]
men
> ikke et krav) - altså tilpasning af sejl og påsyning af UV? Genuaen er på

Et tips: http://www.sejl.dk/default.asp
Se på FurlerLink, kanskje dette er hva du trenger.
mvh
Jan O.