Plads Le Ranolien + rute
Fra : pwh

Dato : 27-11-03 17:59

Vi er en familie på 4 pers. m. campingvogn, som påtænker at besøge
Camping Le Ranolien/Yelloh Village/Ploumanach i Bretagne. Er der andre
som kender denne?
Hvilke standard har pladsen. Kan den anbefales? Måske kendes en hurtig
og nem rute dertil fra DK.

Mvh. Peter

Fra : Harry

Dato : 30-11-03 12:13

pwhdk@hotmail.com (pwh) wrote in message news:<1526f35f.0311270858.57398b1f@posting.google.com>...
> [...]
> som kender denne?
> Hvilke standard har pladsen. Kan den anbefales? Måske kendes en hurtig

Den nemmeste rute går via Holland-Belgien, så forbi Lille i
Nordfrankrig. derfra Amiens, Rouen og via (Mont St.Michel) St.Malo.
Men nogen foretrækker andre ruter f.eks. via Luxembourg eller Mulhouse
og nord om Paris. Jeg har ikke målt dem op, men alle er lige nemme.
Personlig foretrækker jeg turen gennem Liege i Belgien og så via
Ardennerne gennem Nordfrankrig (Champagne-Ardennes) og så nord om
Paris, fordi det er den smukkeste tur. Men det er ikke den hurtigste.
Ploumanach og Tregastel er yderst interressante områder med klipper
langs havet, smukke byer og dramatiske tidevandsskift. Besøg så også
de store Kap´s helt ude på vestkysten. F.eks. Pen Hir. Gå på opdagelse
i et godt kort og med gode kort mener jeg Michelins. De fås i den
franske boghandel i København - også som postordre. Køb områdekort og
lad dig inspirere af kortenes mange detailler. Her ligger der i
hundredvis af oplysninger, som ingen elektronisk vejviser kan give
dig.

Du kan finde noget rejseinspiration her:
http://www.hanses-campingsider.dk/bretagne-land.htm

God rejse. Harry.