MS Windows
briani 27239
Hvad skal jeg genistallere efter "reperati~
Fra : Jakob

Dato : 27-11-03 20:41

Da min computer gik voldsom ned var jeg nødt til at lave en reperations
installation af winXP. Mine programmer var stadig på maskinen efter
dette, men maskinen synes noget sløv.

Derfor kom jeg til at tænke på om jeg også skal geninstallere
bundkortsdrivere etc, lydkortet var foreksempel holdt op med at virke??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter

Dato : 29-11-03 00:31

"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derfor kom jeg til at tænke på om jeg også skal geninstallere
> bundkortsdrivere etc, lydkortet var foreksempel holdt op med at virke??

Højreklik denne computer/egenskaber/hardware/enhedshåndtering

Alt hvad der er markeret med gule udråbstegn er ukendte enheder, som sinker
computeren.
Alt hvad der er markeret med et rødt kryds er de-aktiverede enheder, som
computeren, måske skal bruge, men ikke kan bruge af forskellige årsager.

Ret disse fejl.

Når du ikke har flere markeringer, genstarter du computeren i fejlsikker
tilstand, og tjekker igen enhedshåndteringen. Hvis du nu igen kan se
markeringer med gult eller rødt, er der tale om ghost installationer
(installations rester). Fjern dem (simpelthen slet dem).

Genstart. Det skulle hjælpe på hastigheden.

Peter

Fra : Jakob

Dato : 30-11-03 00:32

> [...]
> (installations rester). Fjern dem (simpelthen slet dem).
>
> Genstart. Det skulle hjælpe på hastigheden.

Hej Peter

Tak for dit input, jeg har to gule markeringer, et under netværkskort
med navnet "1394-netværkskort #2" jeg har på fornemmelsen at det er mit
firewirekort det spiller mig et pus mit "rigtige" netværkskort ser ud
til at være korrekt installeret.

Derudover har jeg et "MPU-401-kompatibel MIDI-enhed" med gult udråbstegn
ved. Det ser ud til at være en del af lydkortet, men jeg ved sgu ikke
hvordan jeg skal finde driver til den del af det.

Måske skal jeg bare fjerne de to ??

Hygge

Jakob

Fra : OZ4QG - Preben

Dato : 30-11-03 01:42

> [...]
> ved. Det ser ud til at være en del af lydkortet, men jeg ved sgu ikke
> hvordan jeg skal finde driver til den del af det.

Firewire driverne skal du finde på din CD med bundkort/chipset drivere.
MPU-401 er som du selv siger en del af dine lydkortdrivere. Hvis du bruger
on-board lyd, ligger dine drivere på bundkort/chipset cd'en. Ellers må du på
nettet for at finde de rigtige, for MPU-401, vil bliver ved med at komme op
i Enhedshåndtering, og sløver computeren meget, når den ligger med gult
udråbstegn. Samtidig virker din lyd slet ikke eller ikke optimal.
Er onboard tilfældet, slet begge. Smid bundkort cd'en i drevet og genstart
computeren. Hvis computeren ikke selv finder driverne, så angiv stien ud til
dem når der spørges.

Peter