link formattering ?
Fra : Tine

Dato : 27-11-03 10:36

Kan jeg få lidt hjælp fra webguruerne her

Jeg kan ikke finde ud af at CSS formattere et link direkte på enten <a>
eller <p> taggen eller <span>. Jeg plejer at lave eksterne stylesheets og
her kan jeg også godt lave det, men hvordan gør man når hele formatteringen
skal være på samme tag ? Der må heller ikke være style definitioner i >head<
taggen, fordi skal indgå på et fremmed website som har sine egne styles.

Mit link skal stå med hvid tekst på sort baggrund, og blive rød ved
mouseover og visited.

Nogen forslag ?

Tine

Fra : pepss

Dato : 27-11-03 10:43

"Tine" skrev
> [...]
> eller <p> taggen eller <span>. Jeg plejer at lave eksterne stylesheets og
> her kan jeg også godt lave det, men hvordan gør man når hele

det bliver noget alá:
håber du kan bruge det til noget!-- pepssden ordblinde der prøver at blive
web-designer www.cafe-flirt.dkwww.team-blitz.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-11-03 11:56

Tine skrev:

> Jeg kan ikke finde ud af at CSS formattere et link direkte på

Du skriver blot css-koden ind via parameteren style.

CSS-definitionen:
   a{ color: red; background-color: black; }

- bliver derved til:

<a style="color: red; background-color: black;">link</a>

> Mit link skal stå med hvid tekst på sort baggrund, og blive
> rød ved mouseover og visited.

Hvid tekst på sort baggrund er let nok, men du kan ikke definere
:hover og :visited direkte - det skal gøres i en style-blok. Hvis
du kan sætte javascript-kode ind, kan du opnå hover-effekten på
denne måde.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tine

Dato : 27-11-03 19:25

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message
> Tine skrev:

Tusinde tak. Jeg vidste ikke at man ikke kunne bruge hower direkte.
Det funker nu

venligst

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-11-03 10:10

Tine wrote:

> Tusinde tak. Jeg vidste ikke at man ikke kunne bruge hower direkte.
> Det funker nu

lækkert - hvad gjorde du? (jeg har haft et lignende problem som endte
med løsningen *kan desværre ikke lade sig gøre*)

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Tine

Dato : 28-11-03 13:47

"Tine" <tine.nielsen@hotmail.com.no.spam> wrote in message

Øh, jeg udtrykte mig forkert Har også opgivet hower og visited direkte
formatteret. Men resten af JGC´s virkede

Bedste hilsener

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-11-03 22:02

Tine skrev:

> Tusinde tak.

Øh - velbekomme.

> Jeg vidste ikke at man ikke kunne bruge hower direkte.

Jamen det kan man da heller ikke. Man kan emulere det med
javascript.

> Det funker nu

Det er jo godt. Hvad gjorde du?
--