Skærme
Fijala 3554
Hvad betyder MB, P og NF?
Fra : Michael

Dato : 27-11-03 21:50

Jeg sidder lige og kigger på nogle Samsung skærme og kan konstatere at der
er ca 700 kr forskel på deres 19", men er den dyreste bedre eller hva'.

Hvad bør jeg vælge? Skærmen skal "kun" bruges til almindeligt kontor
arbejde (meget tekst) og en smule spil i ny og næ og altså ikke noget med
grafisk arbejde der kræver en super farvegengivelse.

Hvad betyder MB, P og NF?

Samsung SyncMaster 19" 957MB
Samsung SyncMaster 19" 957P
Samsung SyncMaster 19" 959NF

/md

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-11-03 22:57

Michael (michael@mhcdan.dk) skrev følgende:
> [...]
> arbejde (meget tekst) og en smule spil i ny og næ og altså ikke noget
> med grafisk arbejde der kræver en super farvegengivelse.

Magig Bright - En smart funktion, der giver dig nogle forskellige presets
til brightness. Godt når du spiller mørke spil. Så skal man ikke ind og
fumle i menuerne.

> Samsung SyncMaster 19" 957P

Professional - siger sig selv. Omend 959NF er bedre.

> Samsung SyncMaster 19" 959NF

Natural Flat - samsungs version af trinitron (diamandtron).

- Martin

Fra : Hans

Dato : 28-11-03 16:42

"Michael" <michael@mhcdan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejde (meget tekst) og en smule spil i ny og næ og altså ikke noget med
> grafisk arbejde der kræver en super farvegengivelse.

Det er ikke så smart hvis du prioriterer en kontorskærm lavt. Du sidder
trods alt en hel arbejdsdag foran den. Hvis du vælger en for dårlig skærm
til arbejdsbrug, kan du risikere at dine arbejdsdage ender med hovedpine.

Det er en ret dyr pris at betale for en mindre besparelse. Køb en TFT-skærm
i stedet for.

/ Hans