Tårer på film?
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 26-11-03 20:13

En kammerat spurgte mig om man kan fremtvinge tårer til brug på film. Jeg
havde sgu ikke lige et svar.

Hvad gør man, hælder man noget i øjet?

Fra : Devast8or

Dato : 27-11-03 02:20

C. H. Engelbrecht wrote:
> En kammerat spurgte mig om man kan fremtvinge tårer til brug på film.
> Jeg havde sgu ikke lige et svar.
>
> Hvad gør man, hælder man noget i øjet?

Et halvt løg gemt et sted måske :)

Devast8or

Fra : esdr

Dato : 27-11-03 09:28

In article <lhcxb.47600$jf4.2428965@news000.worldonline.dk>,
"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote:

> Et halvt løg gemt et sted måske :)
>
> Devast8or

Jeg så et interview med Michael Caine, hvor han netop blev spurgt om at
tude på kommando. Hans teknik var at genkalde bestemte - formentlig
tårevædede - erindringer fra fortiden. Så væltede tårerne frem helt af
sig selv - uden løg, tigerbalsam eller chili.

I samme interview (det var Parkinson på BBC og det kan anbefales og det
blir vist hele tiden genudsendt) fortalte han at "Killer Bees" skulle
være en af de absolut værste film han havde lagt navn til. Det lyder jo
ganske lovende er der nogen her som har set den??

Hilsen esther

--
du kan ikke maile på mailadressen. den rigtige er selig snabel-a mail.tele.dk

Fra : Jesper

Dato : 27-11-03 09:33

esdr skrev:

> [...]
> være en af de absolut værste film han havde lagt navn til. Det lyder jo
> ganske lovende er der nogen her som har set den??

Nej, men læste engang lidt om handlingen i en folder fra Slagtehal 3 i
Århus: En flok dræberbier angriber FN-bygningen i New York!
Lyder som en fascinerende historie
/Jesper

Fra : Martin Møller

Dato : 27-11-03 09:35

"esdr" <es@forgetit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være en af de absolut værste film han havde lagt navn til. Det lyder jo
> ganske lovende er der nogen her som har set den??

Ja, og jeg vil give ham ganske ret

Martin

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 27-11-03 17:45

On Thu, 27 Nov 2003 09:27:33 +0100, esdr <es@forgetit.dk> wrote:

> [...]
>være en af de absolut værste film han havde lagt navn til. Det lyder jo
>ganske lovende er der nogen her som har set den??

Du skulle bare have slået over på TV Danmark - de viste den samtidigt.

Fra : Michael Skov

Dato : 27-11-03 04:22

så vidt jeg ved hvis de kommer midt fra øjet er det Tigerbalsam og hvis de
kommer fra ydrekanten så er det methodacting.

jeg har det fra en fra hvideløgne så ............ det er hvad det er.
*hint* (ingen fra hvideløgne havde tårer fra siden af øjet!!!)

MU!

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skriver:

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 28-11-03 02:12

Yderkanten ind mod næsen eller væk fra næsen?

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 26-12-03 21:57

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> Yderkanten ind mod næsen eller væk fra næsen?

Næsten inde i den inderste øjenkrog kan du på underkanten af øjenlåget se en
lille "knop", hvor der er et lille hul i. På det nederste øjenlåg, ca. lige
så langt inde, er der en lidt mindre knop med et hul i - og de to huller er
såmænd dine tårekanaler...medmindre, selvfølgelig det er din
kæreste/mand/kone du kigger på - i så fald er det hans/hendes tårekanaler

Mvh Mads

Fra : Lothario

Dato : 27-11-03 06:54

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> En kammerat spurgte mig om man kan fremtvinge tårer til brug på film. Jeg
> havde sgu ikke lige et svar.
>
> Hvad gør man, hælder man noget i øjet?

Ikke altid.

Fra imdb.com: A Time To Kill:

Matthew McConaughey did the summation scene at the end in one take. The
tears were unscripted.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 27-11-03 10:18

Således skrev "C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> i
dk.kultur.film Wed, 26 Nov 2003 20:13:05 +0100:

>Hvad gør man, hælder man noget i øjet?

Jeg har hørt at diskret udtrækning af et næsehår eller to skulle være
ret effektivt.

Knud
--
Ethernet (n):
something used to catch the etherbunny

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 14:59

> Jeg har hørt at diskret udtrækning af et næsehår eller to skulle være
> ret effektivt.

Ja! Var det ikke G. Garbo, der praktiserede det?

Venligst, Martin Skovbo

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 27-11-03 22:49

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> En kammerat spurgte mig om man kan fremtvinge tårer til brug på film. Jeg
> havde sgu ikke lige et svar.
>
> Hvad gør man, hælder man noget i øjet?

Skuespillerne får spandevis af kindheste inden de gå på scenen.....

Rune

Fra : vadmand

Dato : 27-11-03 23:54

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
Jeg

> Skuespillerne får spandevis af kindheste inden de gå på scenen.....

Kan nogen huske den scene i den gamle danske film "Mine Kære Koner," hvor
frikadelleskuespilleren Gunnar Lauring skal imponere en ung skuespillerelev?
Han falder på knæ, ser sørgmodigt op på hende, og store tårer triller ned ad
hans kinder. Bestyrtet spørger hun, hvad der er i vejen, og han svarer
"Gulvet er så hårdt!"

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-11-03 02:33

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev:

>Kan nogen huske den scene i den gamle danske film "Mine Kære Koner," hvor
>frikadelleskuespilleren Gunnar Lauring skal imponere en ung skuespillerelev?

Jeg håber, det er hans figur, du kalder en frikadelleskuespiller, for
Gunnar Lauring var da alt andet. Jeg husker ham stadig i glansrollen
som Gruesen i tv-udgaven af Soyas "Parasitterne", som han sammen med
Clara Pontoppidan, Henrik Wiehe og Birgitte Reimer gjorde til en
absolut klassiker, som burde genudsendes mindst én gang om året.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : vadmand

Dato : 28-11-03 10:24

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber, det er hans figur, du kalder en frikadelleskuespiller, for
> Gunnar Lauring var da alt andet.

Selvfølgelig. Han var genial. Kan du huske hans og Beatrice Bonnesens danske
udgaver af William Powell/Myrna Loy-filmene? Eller hans rolle som
"Biskoppen" i "Harry og Kammertjeneren"?

> [...]
> Clara Pontoppidan, Henrik Wiehe og Birgitte Reimer gjorde til en
> absolut klassiker, som burde genudsendes mindst én gang om året.

Den har jeg derværre ikke set. Håber, den snart kommer.

Per V.

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-11-03 11:28

C. H. Engelbrecht wrote:
> En kammerat spurgte mig om man kan fremtvinge tårer til brug på film.
> Jeg havde sgu ikke lige et svar.
>
> Hvad gør man, hælder man noget i øjet?

Joey fra Friends giver svaret: "den ene hånd i lommen og så begynder du bare
at trække".

Men det nemmeste er jo at gøre som i "Hollow Man": sætte dem på med CGI
bagefter.

/jim

Fra : PerX ...

Dato : 28-11-03 23:16

In article <3fc54996$0$9799$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
chrisengeldk@dkik.dk says...
> En kammerat spurgte mig om man kan fremtvinge tårer til brug på film. Jeg
> havde sgu ikke lige et svar.
>
> Hvad gør man, hælder man noget i øjet?

Jeg kan bringe mig selv til at græde med lidt mental forberedelse, mon
ikke skuespillerne også kan det? (Dem som dur til noget, resten tager vel
hvidløg *G*)