Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye billeder
Fra : Niels

Dato : 27-11-03 01:39

Hejsa, nu har jeg været skabslæser her et stykke tid, og vil nok blande
mig lidt mere efterhånden. Det er interessant at se reaktionen på
forskellige billeder, hvad mener i om mine?

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=51719

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=51720

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=51721

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=51722

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=51723

Mvh. Niels

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-11-03 04:49

"Niels" <niels.jensen@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig lidt mere efterhånden. Det er interessant at se reaktionen på
> forskellige billeder, hvad mener i om mine?

De er smukke, stemningsfyldte og velkomponerede. Sommerfulglen lider lidt
under uskarpheden og strået/grenen i baggrunden.
Mvh
Ole

Fra : ab

Dato : 28-11-03 18:25

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> De er smukke, stemningsfyldte og velkomponerede. .........

Vi er absolut ikke enige. Skal jeg "stramme mig op" til det mest positive,
der kan siges om disse fotos, må det være, at de grænser så meget til det
ligegyldige, at det kniber med at se, at det kunne gøres mere
fantasiforladt.

At gengive ganske dagligdags motiver - enkeltstående og på "klods hold" -
uden at foretage sig noget som helst bevidst m.h.t. beskæring, billedvinkel
o.s.v. - ja, så bliver resultatet derefter.

I det hele taget (stadig iflg. min bedste overbevisning), skal der noget
helt usædvanligt til, at et foto med kun et enkelt billed-element kan give
en oplevelse, der huskes mere end nogle få sekunder efter at næste
"enkeltdel" vises.

Men hvis det viste er målet, ja så .... ?

ab

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-11-03 19:34

"ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der kan siges om disse fotos, må det være, at de grænser så meget til det
> ligegyldige, at det kniber med at se, at det kunne gøres mere

Det var en kommentar til Niels billeder - det er vi vel enige om ?
Mvh
Ole

Fra : Alon

Dato : 27-11-03 14:42

> [...]
> mig lidt mere efterhånden. Det er interessant at se reaktionen på
> forskellige billeder, hvad mener i om mine?
Interesting pictures. Very good motives.
If your camera's autofocus is not perfect even with good lightning, try to
play with manual focus and see if you get better results. Take 10 picutres
with some bracketing and small changes to focus when you take macro
pictures, it helps your chances of capturing the perfect one

Fra : lars bo

Dato : 30-11-03 00:54

Hej Niels
Velkommen til gruppen.

> [...]
> mig lidt mere efterhånden. Det er interessant at se reaktionen på
> forskellige billeder, hvad mener i om mine?

Et ganske klassisk motiv, som jeg også selv ville kunne forfalde til at tage
for mange af.
Dine farver er dejlige, men desværre ser det ud til at være uskarpt.
Dette kan selvfølgeligt skyldes en dårlig scanner??
Men for at hælde lidt negativt i det, burde skinnerne så ikke have startet i
lidt længere i højre side af billedet? Jeg tror det ville have hjulpet.

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=51720

Når der kunne tages sådanne billeder fra færgerne, bliver man jo helt ked af
at de byggede en bro.
Angående skarphed se ovenfor.

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=51721

Her er sommerfuglen derimod noget forvirret i billedet, og derfor synes jeg
ikke om billedet.
Jeg kan simpelthen ikke se hvad det forestiller uden at skulle meget tæt på,
og det er vel ikke meningen?

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=51722

Dejligt roligt billede, eneste der kan siges hvis der skal kommenteres, er
at jeg ville have prøvet at finde et sted hvor huset og vejen i forgrunden
ikke ville komme med.
Jeg ved godt huse og veje hører med til det Danske landskab, men....

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=51723

Der er ikke så meget at sige til dette billede, jeg smilede simpelthen da
jeg så det.
Det er et enkelt billede, gør en glad, og så viser det at man ikke behøver
at fare land og rige rundt for at finde motiver.

--
hilsen
lars bo