MS Windows
briani 27239
Windows 2000 Administrator er ikke adminis~
Fra : Lasse

Dato : 27-11-03 00:51

Hejsa!

Jeg har efterhånden kørt med Windows 2000 længe uden nogen form for
problemer. Jeg har pt. SP4 installeret.

Jeg har lige købt en Bluetooth USB adapter, og da jeg skulle installere den,
krævede den, at jeg var logget ind som Administrator. Problemet er, at det
er jeg!

Jeg oprettede så en ny bruger med administrator rettigheder, og prøvede at
udfører installationen der. Her fik jeg også at vide, at jeg skulle være
logget ind som administrator, inden installationen kunne fortsætte!

Jeg har op- og nedgradet en række kontoer, slettet dem igen, oprettet dem
igen, men uden held! Jeg installerede så min windows på en gammel maskine
(for at sikre, at det ikke var softwaren der var fejlbehæftet). Her kan jeg
sagtens installere softwaren.

Jeg har virkelig ikke lyst til at installere Windows forfra. Alt kører bare
som det skal uden problemer... lige bortset fra, at jeg umiddelbart ikke er
administrator.

Nogen der har nogle ideer til, hvordan jeg løser problemet ??? Jeg har ikke
kunne finde noget på MS hjemmeside :-/

/Lasse

Fra : Jens

Dato : 27-11-03 08:57

"Lasse" <whup-ass@trustme.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der har nogle ideer til, hvordan jeg løser problemet ??? Jeg har
ikke
> kunne finde noget på MS hjemmeside :-/

Det er jo ret ligetil...., sikkerheds opdateringerne gør at kun
Administrator kan installere drivere.........

Log af maskinen, tryk Ctrl - alt -del, skriv "Administrator" øverst, og
tilhørende password , og log ind.

Mvh Jens

Fra : Peter T.

Dato : 27-11-03 11:32

Jens wrote:

> Det er jo ret ligetil...., sikkerheds opdateringerne gør at kun
> Administrator kan installere drivere.........
>
> Log af maskinen, tryk Ctrl - alt -del, skriv "Administrator" øverst, og
> tilhørende password , og log ind.

Han skrev netop at han VAR logget ind som administrator.
Men derudover har jeg nogle få gange oplevet samme problem som Lasse,
selvom jeg også altid er logget ind som administrator. Og den eneste måde
jeg har fået det til at makke ret på er at genstarte maskinen op til flere
gange. Mærkeligt og irriterende...

--
muh.
muh.

Fra : Jens

Dato : 27-11-03 12:06

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Han skrev netop at han VAR logget ind som administrator.

Ja, og at han opretter nye administartorkontoèr, og slettede dem igen, han
skal ikke oprette en adminkonto, eller logge på med "peter" med admin ret,
men logge på som "Administrator", med tilhørende password.

> Men derudover har jeg nogle få gange oplevet samme problem som Lasse,
> selvom jeg også altid er logget ind som administrator. Og den eneste måde

Se i C:\documents and settings\ , der er en mappe for hver bruger, nogle
hedder de navne som er oprettet på maskinen, kun en hedder "Administrator",
og det er den man skal ind på, ikke en selvoprettet med adminret.....

Mvh jens

Fra : Peter T.

Dato : 27-11-03 13:06

Jens wrote:

> Ja, og at han opretter nye administartorkontoèr, og slettede dem igen,
> han skal ikke oprette en adminkonto, eller logge på med "peter" med
> admin ret, men logge på som "Administrator", med tilhørende password.

Han skrev netop, at han var logget på som administrator. Da det så ikke
virkede, så oprettede han jo nye kontoer med admin-status i forsøget på at
få hans bluetooth til at makke ret. :)

Men jeg spekulerer mere på om det ikke er softwaren, som skal installeres,
der er en anelse buggy, siden den ikke kan finde ud af at Lasse er logget
ind som administrator.

Fra : Lasse

Dato : 27-11-03 12:09

> Det er jo ret ligetil...., sikkerheds opdateringerne gør at kun
> Administrator kan installere drivere.........
>
> Log af maskinen, tryk Ctrl - alt -del, skriv "Administrator" øverst, og
> tilhørende password , og log ind.

Det var den første ting jeg prøvede da det ikke virkede med min normal
administrator konto. Men det hjælper heller ikke! Det er underordnet
hvem jeg logger ind som. Jeg får altid at vide, at jeg ikke har
administrator rettigheder. Jeg kan sjovt nok lave alle de andre ting
en administrator kan lave. Bare ikke installerede denne software :-/

/Lasse

Fra : Jens

Dato : 27-11-03 12:18

"Lasse" <java@nospam.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg kan sjovt nok lave alle de andre ting
> en administrator kan lave. Bare ikke installerede denne software :-/

Har du prøvet kompatibilitet som W98 eller XP ?

Mvh Jens

Fra : Peter T.

Dato : 27-11-03 13:08

Lasse wrote:

> Nogen der har nogle ideer til, hvordan jeg løser problemet ???

Har du kigget efter en mulig løsning eller update på usb-producentens
hjemmeside?

Fra : Lasse

Dato : 27-11-03 19:59

> Har du kigget efter en mulig løsning eller update på usb-producentens
> hjemmeside?

Jeps! jeg har været det hele igennem. For en sikkerhed skyld, så hentede jeg
det igen fra producentens hjemmeside, men softwaren var nøjagtig ens med det
jeg allerede havde.

Spørgsmålet er nu, om jeg på en eller anden måde kan trickse installationen
videre. Jeg kan åbne en af de CAB filer der følger med, men der er ingen
..exe filer :-/

Hvis jeg kører den med runas.exe får jeg følgende messagebox:
"Please go to the Control Panel to install and configure system components".
Der er bare ikke noget usædvanligt at se

/Lasse

Fra : Lasse

Dato : 27-11-03 23:40

Well... så fandt jeg en løsning på installation af softwaren.

Jeg oprettede en normal brugerprofil, og fjernede rettighederne til at
installere programmer. Da jeg ville installere softwaren, spurgte Windows om
jeg ville kører programmet som administator, hvilket jeg naturligvis gik med
til! (lidt ala runas.exe). Denne gang der virkede det! Softwaren blev
installeret uden problemer!

Jeg har siden hen prøvet at installere det endnu engang, hvor jeg er logget
ind som administrator. Her påstår softwaren endnu engang, at jeg ikke er
logget ind som administrator! Lidt underholdende... :-/

EOT!

/Lasse

Fra : Peter T.

Dato : 28-11-03 09:35

Lasse wrote:

> Well... så fandt jeg en løsning på installation af softwaren.

Tak for tippet, da jeg selv har haft problemer med det. :)