MS Windows
briani 27239
Køre med 2 skærm på 1 pc - m. 2 forskellig~
Fra : kunstner5.com

Dato : 26-11-03 21:02

Hej Alle.
Med Nvidias grafik-driver er der mulighed for at bruge flere skærme på samme
PC, hvis ens grafikkort understøtter dette.

Er der nogen, der ved om man kan køre med en 1280x1024pixel skærm -
samtidigt med at den anden skærm kun kører med 800x600 eller 1024x768 pixel?

Håber nogen kan hjælpe!

Hilsen
Claus Jungersen
-------------------
www.kunstner5.com

Fra : Helge Duif

Dato : 26-11-03 21:40

Hej

Jeg har lige haft et Creative Riva TNT2 installeret og sammen med det
indbyggede grafikkort kunne jeg have to skærme sluttet til. Det var ikke
noget problem at have hver skærm tilsluttet med hver sin opløsning og for
den sags skyld også hver sin farvekvalitet. Så snart der er to grafikkort i
og du vælger Egenskaber for Skærm og indstillinger, er der to skærme at
vælge imellem og du kan vælge alle de kendte indstillinger for hver skærm
(jeg tror for den sags skyld at du kan tilslutte flere skærme endnu)

mvh. Helge

Fra : kunstner5.com

Dato : 26-11-03 22:34

"Helge Duif" <helgeFJERNDETTEduif@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vælge imellem og du kan vælge alle de kendte indstillinger for hver skærm
> (jeg tror for den sags skyld at du kan tilslutte flere skærme endnu)

Jeg har kun 1 grafikkort, med 2 udgange (+ 1 tv udgang).

Er der nogen, der ved om det gør en forskel?

Hilsen
Claus Jungersen
--------------------
www.kunstner5.com

Fra : Peter T.

Dato : 26-11-03 23:19

kunstner5.com wrote:

> Er der nogen, der ved om man kan køre med en 1280x1024pixel skærm -
> samtidigt med at den anden skærm kun kører med 800x600 eller 1024x768
> pixel?

Ja. Du skal sætte hak i "Enable DualView" i display properties -> settings
-> advanced -> geforce4-fanen -> Desktop utilities (i den specielle nvidia
menu). (Pyh...) Så bliver dine skærme set som to forskellige og ikke som
en stor.

--
muh.
muh.