Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Apple skærme
Fra : Ledderlappan

Dato : 26-11-03 21:05

Jeg kom til at tænke på om nogen herinde vidste hvilken panel type der er
brugt i Apple's skærme?

Vidste godt at kvaliteten var god, men kom idag til at blive helt
"forundret" hvor fantastikse disse skærme er mht. farver, klarhed og
"viewing angle". Fik studeret en Apple 20" Cinema Display og displayet på en
ny powerbook G4 med 17" widescreen.
Syntes kvaliteten er noget nær fantastisk .. især på den powerbook, men det
så også ud som om at skærmen var overflade behandlet, så den nærmest var mat
og intet lys blev reflekteret. Det er svært at forklare, men havde nærmest
den føelse at det ikke var en skærm jeg kiggede på, men et utroligt
detaljeret billedprint, som var klistret på en tynd metal plade.

Anyways .. kvaliteten var "to die for" og langt bedre end hvad jeg har set
på andre gode paneler f.eks s-ips panelet på dell 2000fp -som iøvrigt er en
fantastisk skærm.

Får helt lyst til at bestille sådan een G4 bare for at kunne glane på
skærmen time efter time .. koster dog kleiner. Selv i USA koster den lidt
over 19000kr.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 26-11-03 22:14

Ledderlappan skrev:

> Jeg kom til at tænke på om nogen herinde vidste hvilken panel type
> der er brugt i Apple's skærme?

Jeg har hørt at de kører med S-IPS-paneler, men slår man dem op på
Prad, så står der ikke noget om paneltypen, så vidt jeg lige kan se.

> Får helt lyst til at bestille sådan een G4 bare for at kunne glane
> på skærmen time efter time .. koster dog kleiner. Selv i USA
> koster den lidt over 19000kr.

Ja, jeg er også ret misundelig på søsteren som får en Dual G5 og et
23" Studio Display på onsdag. Det bliver vildt, tror jeg. Både hvad
angår hastighed og billedkvalitet.
Sammenlignet med hvad en Mac kostede før i tiden, så er de da trods
alt blevet billigere på det sidste.

Madsen.

Fra : E. Jensen

Dato : 27-11-03 11:03

> Jeg kom til at tænke på om nogen herinde vidste hvilken panel type der er
> brugt i Apple's skærme?

Da Apple som de første for et par år siden indførte en widescreen (mener jeg
det var), var den produceret af Samsung. Ellers har jeg ikke kendskab til
Apple skærme. Søg på Google og du kan måske finde nogle pressemeddelelser.

mvh E

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-12-03 18:24

On 2003-11-26, Ledderlappan <ledderlappan@nospamefilnet.dk> wrote:
> [...]
> "forundret" hvor fantastikse disse skærme er mht. farver, klarhed og
> "viewing angle". Fik studeret en Apple 20" Cinema Display og displayet på en

Jeg har kun hørt om Samsung.

> [...]
> den føelse at det ikke var en skærm jeg kiggede på, men et utroligt
> detaljeret billedprint, som var klistret på en tynd metal plade.

Du mener ligesom på min 12" iBook G4 til 9500 kr ?

Man kan godt dreje skærmen så man ser reflektioner, men den
er ret sort i sig selv.