White orleander
Fra : MP Jakobsen

Dato : 26-11-03 20:23

Har lige set subject.
Den kunne jeg sgu' meget godt lide. Det er en temmelig stærk
feminist/teenage-film om en datter og hendes forhold til hendes noget
selvoptagede mor. Filmen var mere nuanceret end jeg havde regnet med, til
trods for en lidt banal slutning. Filmen har et langsomt tempo, men jeg
synes bestemt aldrig den blev kedelig. Meget fin film - og måske har man
lært lidt mere om kvinder efter at have set den. :) Og så synes jeg at jeg
har vundet ny respekt for Michelle Pfeifer og Renée Zellweger - de spiller
rigtig godt i denne film.

Filmen ser ikke umiddelbart ud til at have fået nogen fornem modtagelse af
kritikere osv. - mange middelkarakterer. Er der andre herinde der har set
den?

MP

Fra : vadmand

Dato : 26-11-03 21:12

"MP Jakobsen" <"mpej[slet_dette]"@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kritikere osv. - mange middelkarakterer. Er der andre herinde der har set

Hvor har du set den? Jeg har oversat bogen til dansk ("Hvid Nerie" af Janet
Fitch) og var meget begejstret for den. Mens je oversatte den, forestillede
jewg mig Meryl Streep som Moderen og Danny deVito som hendes elsker Barry.
Hvem spiller Barry i filmen?

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-11-03 23:03

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev:

> [...]
>jewg mig Meryl Streep som Moderen og Danny deVito som hendes elsker Barry.

Det gør Billy Connolly. Kender du ikke ImdB?

Se
http://us.imdb.com/title/tt0283139/

&
http://us.imdb.com/name/nm0175262/

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : MP Jakobsen

Dato : 26-11-03 23:27

On Wed, 26 Nov 2003 21:11:59 +0100, vadmandfjerndette wrote:

> [...]
> jewg mig Meryl Streep som Moderen og Danny deVito som hendes elsker Barry.

Jeg har set den på DVD. Meryl Streep havde nok heller ikke været helt
tosset, men i forhold til rollen i filmen er jeg ikke sikker på hun ville
være "perfekt" nok. Men der var en anmeldelse på IMDB der skrev at filmen
havde ødelagt historien... om dette er rigtig ved jeg ikke, da jeg ikke har
læst bogen, men det kunne da være at jeg for en gang skyld skulle tage og
prøve at læse en bog istedet for at se endnu en film ;)

MP