Bangkok Hilton
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-11-03 22:24

3 timers åndeløs spænding - lokker man med på DVD-coveret til
"Bangkok Hilton" som f.t. er på tilbud til den fyrstelige sum af 40
kroner på nær en 5-øre.

IMDb'en oplyser at filmen er skabt som en miniserie, og at den
kører 240 minutter. Altså *fire* timer.

Var den manglende time ikke noget værd - eller hvad kan I i øvrigt
fortælle om denne ikke helt nye film og dens længde, inden jeg hiver
muldvarpeskindet frem?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Brian Nielsen

Dato : 25-11-03 23:35

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> wrote in message
> [...]
>
> Var den manglende time ikke noget værd - eller hvad kan I i øvrigt
> fortælle om denne ikke helt nye film og dens længde, inden jeg hiver

Den reele spilletid på DVD'en er godt 3 timer og 40 minutter.
Måske er der i de fire timer inkluderet titelsekvens, rulletekster
og resume, hvor DVD'en kun har titelsekvens og rulletekster een
gang. Alternativt kan der være medregnet reklamer.

Iøvrigt et ganske godt køb til den pris. Tempoet er måske ikke så højt som
moderne serier, men jeg følte mig nu godt underholdt. Jeg kan også huske
at have set serien da den oprindelig blev vist på DR for rigtig mange
år siden.

Sidst men ikke mindst er det fornøjeligt at se store stjerner som
Nicole Kidman og Hugo Weaving i tidlige roller.

/Brian

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-11-03 00:20

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev:

> [...]
>
>Sidst men ikke mindst er det fornøjeligt at se store stjerner som
>Nicole Kidman og Hugo Weaving i tidlige roller.

Og Denholm Elliot i en af hans sidste roller. Jeg så den på DR i sin
tid, og den var meget, meget spændende, så den anbefaler jeg varmt.
Jeg vil meget gerne høre lidt om kvaliteten på den dvd, for prisen er
så rimelig, at der næsten må være noget galt.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Søren Blom

Dato : 26-11-03 14:44

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev

> [...]
> Jeg vil meget gerne høre lidt om kvaliteten på den dvd, for prisen er
> så rimelig, at der næsten må være noget galt.

Hvad vil du vide inden at du brænder hele 40 kr. af på en god lang film
/serie?

Der er kun monolyd på DVDen, billede kvaliteten er fin, syndes jeg. Serien
er tydeligvis lavet til TV, for billedet er 4:3 (tror jeg nok det hedder),
der er ikke noget med sorte streger nogen steder når man ser den på et alm.
tv.

Af ekstra materiale er der ikke ret meget, lidt om de forskellige
skuespiller.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 26-11-03 20:15

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
> [...]
> Jeg vil meget gerne høre lidt om kvaliteten på den dvd, for prisen er
> så rimelig, at der næsten må være noget galt.

Det er en On/Air udgivelse og det er næsten kun dem der kan finde
på at smide over 3,5 timers film på een skive. Det kan man da også
se på billedkvaliteten, som bestemt ikke er prangende. Det kunne
dog have været meget værre, og til den pris er det en no-brainer, som
de ville have sagt i udlandet. Jeg har ihvertfald ikke fortrudt mit køb.

/Brian

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-11-03 16:17

Jørgen Grandt wrote:
> [...]

> IMDb'en oplyser at filmen er skabt som en miniserie, og at den
> kører 240 minutter. Altså *fire* timer.
>
> Var den manglende time ikke noget værd -

Den er da sikkert med, men det kan være den bare ikke er åndeløst spændende.
Og så vil de jo ikke skrive "3 timers åndeløs spænding, og 1 times gaben"

/jim

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-11-03 20:42

Jim Andersen skrev:

> Den er da sikkert med, men det kan være den bare ikke er åndeløst
> spændende. Og så vil de jo ikke skrive "3 timers åndeløs spænding,
> og 1 times gaben"

Nå ja, det er sikkert dér katten ligger bedøvet. - Senere har jeg opdaget
der står "Spilletid: 3 tim. 45 min." bag på æsken.

Og at den er i Dolby Digital og mono. Det vil sige at Dolby Digital ikke
altid er lig med stereo? Man blir immer klogere.

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Brian Nielsen

Dato : 26-11-03 21:28

> Og at den er i Dolby Digital og mono. Det vil sige at Dolby Digital ikke
> altid er lig med stereo? Man blir immer klogere.

Dolby Digital er bare et lagringsformat der understøtter
alt lige fra 1 til 5.1 kanaler.
Lidt ligesom en mp3 fil (for nu at forsimple tingene).

/Brian

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-11-03 01:37

> [...]
>
> Og at den er i Dolby Digital og mono. Det vil sige at Dolby Digital ikke
> altid er lig med stereo? Man blir immer klogere.

Dogme filmene er i Dolby Digital 1.0 - altså mono, der overholder de krav
Dolby har stilt til lydproduktionen. Lidt af en griner!

Kan iøvrigt varmt anbefale Bangkok Hilton ! Jeg gav 70 kr, for et par år
siden.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Brian Nielsen

Dato : 28-11-03 00:28

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> wrote in message

> Dogme filmene er i Dolby Digital 1.0 - altså mono, der overholder de krav
> Dolby har stilt til lydproduktionen. Lidt af en griner!

Stiller Dolby krav til lydproduktionen?

Her gik jeg og troede at Dolby Digital
bare var et lagringsformat (ala mp3),
et format som man har vedtaget skal
være standard på DVD. Det har da intet
med kvaliteten af lydproduktionen at gøre?

Tænker du på THX?

/Brian

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-11-03 01:11

Brian Nielsen skrev :
> "Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> wrote in message

> Stiller Dolby krav til lydproduktionen?

Ja, man skal overholde visse krav fx skal udstyret være linært og
forvrængningsfrit ect.
Tekniske krav der ikke er vanskelige at opfylde.
Man betaler licensafgift til Dolby, hvis man vil have deres logo på
omslaget.
Jeg arbejder i et videoproduktions firma, hvor vi ikke vil betale den licens
afgift og vi nøjes da med alm DVD-lyd (PCM eller MPA)

> Her gik jeg og troede at Dolby Digital
> bare var et lagringsformat (ala mp3),
> et format som man har vedtaget skal
> være standard på DVD. Det har da intet
> med kvaliteten af lydproduktionen at gøre?

Lydformatet på DVD er enten linært PCM 48 kHz sampling og 20-20 kHz
frekvensområde eller MPEG layer II (128 - 224 kbps), kaldet MPA.
Derudover er der forskellige Dolby formater og DTS formater.

> Tænker du på THX?

Nej - det er krav til gengivelsen.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Brian Nielsen

Dato : 30-11-03 22:46

> [...]
> frekvensområde eller MPEG layer II (128 - 224 kbps), kaldet MPA.
> Derudover er der forskellige Dolby formater og DTS formater.

Ok, så har jeg også lært noget nyt.
Men i praksis har alle udgivere af DVD film så valgt at betale afgiften for
man finder da stort set kun ukomprimeret PCM lyd på musik DVD'er.

MPA blev i starten anvendt som kompressionsformat i region 2, men efter
kort tid gik man ligesom region 1 over til Dolby som standard. Har jeg ret?

/Brian

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-11-03 23:18

Brian Nielsen skrev :
> [...]
for
> man finder da stort set kun ukomprimeret PCM lyd på musik DVD'er.

Jep. Ved film er der ingen grund til at bruge så meget plads til lyden -
billederne har jo behov for meget plads.

> MPA blev i starten anvendt som kompressionsformat i region 2, men efter
> kort tid gik man ligesom region 1 over til Dolby som standard. Har jeg
ret?

Dolby er standard, men hvem der fandt på hvad ved jeg ikke.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-11-03 18:27

> 3 timers åndeløs spænding - lokker man med på DVD-coveret til
> "Bangkok Hilton" som f.t. er på tilbud til den fyrstelige sum af 40
> kroner på nær en 5-øre.

Føtex: 29,95!

vh
Jan