MS Windows
briani 27239
Næsten ulæselig tekst på min skærm
Fra : Ncc

Dato : 25-11-03 21:32

Hej i grupperne.

Jeg har tilladt mig at sende denne til både Hardware og Windows gruppen, da
jeg er i tvivl hvor jeg skal lede...i XP opsætningen eller skærmen...

Kort fortalt har jeg nyligt "fået" ny puter med en 15" fladskærm
(Fujitsu/Siemens). Jeg kører XP på maskinen, og XP er sat op med 4 bruger
kontoer (min, fruens og mine 2 børns).
Jeg kører 1024x768 - 32 bit opløsning.

Problemet er at hvis jeg eks. går ind på www.bt.dk kan jeg stort set ikke
læse billedteksterne, men kun se overskrifterne. Billedteksterne er så små
og "gnidrede" at de er ulæselige.Fejlen ses også på eks. Google, på min
webmail konto og flere andre steder.
Hvis jeg så skifter konto til fruens, er der absolut ingen problemer. Alt
står pænt, nydeligt og skarpt.
Jeg har prøvet at tjekke opsætningen på de andre bruger kontoer, for at se
om jeg skulle have fået lavet en eller anden spøjs "lokal" opsætning på min
konto, men alt ser identisk ud.

Jeg kan konstatere at skærmen er ok, da den jo er ok via de andre kontoer.

Efter adskillige timers manisk prøven forskelligt, har jeg nu erkendt at min
redning skal findes hos alle jer kloge hoveder.

Forslag modtages med kyshånd.

På forhånd tak
Niels Chr.

Fra : Søren Christensen

Dato : 25-11-03 21:57

"Ncc" <fam.christensen_slettes@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
min
> redning skal findes hos alle jer kloge hoveder.

Prøv at holde Crtl nede imens du scroller på din mus. Derved kan du ændre
tekst størrelse.

Venligst

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-11-03 22:06

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

>Prøv at holde Crtl nede imens du scroller på din mus. Derved kan du ændre
>tekst størrelse.

Det var sgu' smart - Så fik jeg lært noget nyt idag

<mlr>

Fra : Ncc

Dato : 25-11-03 22:38

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fc3c260$0$27378$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Prøv at holde Crtl nede imens du scroller på din mus. Derved kan du ændre
> tekst størrelse.
>
> Venligst

Hej igen

Så er det løst. Jeg kan nu vælge at bruge crtl/Scroll funktionen eller "vis"
Tegnstørrelse i browser.

Er sgu da smart med at scrolle størrelsen.....Tænk hvis det også virkede
lørdag aften...hmmmm

Men bortset fra det..Tak

Ncc

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-11-03 00:03

Ncc wrote:
> Er sgu da smart med at scrolle størrelsen.....Tænk hvis det også
> virkede lørdag aften...hmmmm

Gør det også!

mvh
Henning

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-11-03 00:25

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Gør det også!

Gør det??? Så bliver min kæreste sq glad, hvor tilslutter man så musen?

/Benjamin

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-03 00:47

Laziter [9440] wrote:
> "Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Gør det??? Så bliver min kæreste sq glad, hvor tilslutter man så
> musen?

USB porten...

- Peter

Fra : Fynbo

Dato : 26-11-03 05:14

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> USB porten...
>
> - Peter

Er det den aflange lyserøde eller den runde brune?

Fynbo

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 02-12-03 00:08

"Fynbo" <fynbo@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Er det den aflange lyserøde eller den runde brune?

Det er den grønne økologiske....

--
Ulrik Chr.
www.uac.dk * nettet@uacxx.dk

P.S.: Fjern xx efter uac i min mail.

Mail-adressen er beskyttet af Norton AntiVirus 2004 og AntiSpam 2004.

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 02-12-03 00:07

> Så er det løst. Jeg kan nu vælge at bruge crtl/Scroll funktionen eller
"vis"
> Tegnstørrelse i browser.

UPS, så var mit svar på dit første indlæg ikke nødvendigt *GGG*

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-11-03 22:00

"Ncc" <fam.christensen_slettes@os.dk> wrote:

> [...]
>og "gnidrede" at de er ulæselige.Fejlen ses også på eks. Google, på min

Har du prøvet at gå ind i browserens menu 'Vis' -> 'Tekststørrelse' og
ændre denne fra 'mindst' til 'mellem'

Måske skal du også ind under 'Tegnsæt' for at sætte flueben i
'Automatisk valg'.

<mlr>

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 02-12-03 00:04

> [...]

> og "gnidrede" at de er ulæselige.Fejlen ses også på eks. Google, på min

I Internet Explorer:

Gå ind i menuen "Vis" og vælge "Tekststørrelse"
Den er som standard sat til "Mellem"

Tjek evt. hvad den er sat til hos de andre brugere.

Fra : Gerhart

Dato : 02-12-03 08:54

"Ulrik Chr." wrote:

> "Ncc" <fam.christensen_slettes@os.dk> skrev i en meddelelse

Hvis du har en mus med scroll knap.. Hold ctrl tasten nede og kør på scrollen..

Så kan du forstørre teksten eller formindske den..

Jeg kan dog ik huske om shift tasten skal holdes nede osse.. men prøv dig frem

G.T.A