[DVD] Unversal - brok
Fra : Morten DH

Dato : 25-11-03 17:27

[Brok]

Igår så jeg Carlitos way - min nyindkøbte collectors edition fra Universal
(R1)... Udemærket film; men oplevelsen blev truet fra starten af 3-4
trailere

Yderligere havde man aktiveret prohibit flaget så man ikke kan skippe eller
trykke menu for at undslippe denne tvungne og uønskede reklame... jeg kan
spole eller leve med det...

For et par dage siden så jeg Hulk (ligeledes R1 og fra Universal) - samme
pis her, 4 trailers og den berømte dråbe var 2 stk. REKLAMER i ekstra
materialet - godt nok (dårligt) kamofleret som eastereggs; men jeg havde i
hvert fald chancen for at se lidt reklame for et Universal Mastercard og en
eller anden Juice.

Jeg hader at lyde sur og tvær og burde være glad for at kunne se film med
lyd og billede klasser over VHS - men hvornår stopper det? Hvor længe går
der før vi skal se 15 minutters reklamer og 3 trailers inden film som i
biografen - og hvor stor indflydelse må dette få på kvaliteten af billede og
lyd før man siger stop?

Di$ney har længe været nogle svin med dette (en hver med en Di$ney købe VHS
ved hvad jeg mener), FOX har forsøgt sig med deres preview trailer, flere
andre har været der et par gange og nu er Universal åbenbart også med på
vogen - er jeg virkelig den eneste som har undladt at købe titler fordi der
var reklamer på? Eller er der nogen som kender til en
underskriftindsamling - det har jo virket på andre ting i DVD verdenen...

Eller er jeg bare et brokhoved?

Var der tale om lejefilm kunne de for min skyld putte alle de trailers på de
ville - men når jeg har købt og betalt for noget der ovenikøbet kaldes en
Collector's Edition, så finder jeg det usmageligt...

[/Brok]

Giv mig nu lidt ret ik

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-11-03 19:15

> Eller er jeg bare et brokhoved?

Nej!

> [...]
> ville - men når jeg har købt og betalt for noget der ovenikøbet kaldes en
> Collector's Edition, så finder jeg det usmageligt...

jeg giver dig ikke lidt ret - jeg giver dig totalt ret - irriterende - og
dit synspunkt med at det tager plads på dvd'en (istedet for relevante ting -
extras eller højere bitrate) er fint synes jeg - hvergang min søn vil se toy
story 2 er jeg nødt til at skippe jeg ved ikke hvor mange chapters før
filmen starter - jeg har ikke betalt for alt det lort - og på en collector's
edition er det da helt tosset - de tror vel ikke vi gider se de samme
trailers og reklamer hver gang vi ser den film.
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Morten DH

Dato : 25-11-03 22:02

> [...]
> edition er det da helt tosset - de tror vel ikke vi gider se de samme
> trailers og reklamer hver gang vi ser den film.

Behøver jeg nævne jeg køber alle de superbit udgivelser jeg gider eje?

Jeg har ladet mig fortælle at man kan få modificeret sin afspiller så den
ignorerer det "prohibit bit" der fortæller afspilleren den ikke må spole, gå
til menu osv som der ofte gøres stor brug af netop under disse reklamer - og
FBI warnings (nogen selskaber viser dem på flere sprog i hvad føles som
evigheder)... ville være dejligt bare at kunne trykke menu og glemme alt om
reklamer osv...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-11-03 17:14

> Behøver jeg nævne jeg køber alle de superbit udgivelser jeg gider eje?

- har ikke nogen endnu, men vil gerne - er de flotte - altså meget
flottere eller bare ok? - det slog mig egentlig at hulk (r2) faktisk er ret
flot og bitraten er osse fin.

> [...]

> FBI warnings (nogen selskaber viser dem på flere sprog i hvad føles som
> evigheder)... ville være dejligt bare at kunne trykke menu og glemme alt

*drømme* ak ja

Fra : Morten DH

Dato : 26-11-03 17:29

> - har ikke nogen endnu, men vil gerne - er de flotte - altså meget
> flottere eller bare ok? - det slog mig egentlig at hulk (r2) faktisk er
ret
> flot og bitraten er osse fin.

Som regel er de meget flotte - det svinger fra meget bedre en den
almindelige udgave til lidt bedre (som i hvis du ikke har udstyret i orden
så er der ingen forskel) - men jeg er DTS fan så det et jo dejligt og så
slipper man for lange animerede menuer... forstår mig ret, disse er ret ofte
imponerende lavet men de har lynhurtigt opbrugt deres tid hos mig... Den
første X-men er et godt eksempel, det tog jo en evighed at skifte rundt i
menuerne...

Hulk er også flot i R1 - jeg er bare bange for den dag kommer hvor man øger
komprimeringen til fordel for udnødige ekstras, som fx. reklamer og lange
menuer...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-11-03 18:05

) - men jeg er DTS fan

osse her! - jeg vælger helst en udgave med dts - uanset region - jeg bruger
som regel dvdcompare til at finde de bedste udgaver... som i de fleste
tilfælde er reg 1.

> Hulk er også flot i R1 - jeg er bare bange for den dag kommer hvor man
øger
> komprimeringen til fordel for udnødige ekstras, som fx. reklamer og lange
> menuer...

det kunne man frygte - de fleste forbrugere er jo ikke så krævende så de
lægger ikke mærke til det - næ, det er os nørder der for alvor bliver
straffet

Fra : Morten DH

Dato : 26-11-03 18:15

> det kunne man frygte - de fleste forbrugere er jo ikke så krævende så de
> lægger ikke mærke til det - næ, det er os nørder der for alvor bliver
> straffet

Ved ikke om du var med på laserdisc vognen; men det var dengang man følte
sig som en del af eliten som samler (fattig samler)...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-11-03 13:25

> Ved ikke om du var med på laserdisc vognen; men det var dengang man følte
> sig som en del af eliten som samler (fattig samler)...

jo jo - har solgt alt mit grej for kort tid siden - der var for tusindvis af
kroner
jeg kan huske jeg havde 4 film inden jeg overhovedet havde en afspiller!....
kan huske jeg købte predator til langt over 500... da dvd kom sagde jeg til
mine vener - "ld er bedre - billedet er ikke komprimeret - dvd stinker, men
....." ja du kender jo stort set resten af den historie
men det var dengang der var blærerøvseffekt i det - folk de gloede sgu når
man lige hev de store gyldne plader ud af coveret - jeg havde Evil Dead II -
den røde disc (1000 på verdensplan)... men det hele røg for under 5k
samlet - snøft, men sån er det jo.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 25-11-03 19:30

><snip>
>
> Giv mig nu lidt ret ik

Jeg har heldigvis aldrig været ude for sådan noget på nogle af mine DVD'er
og det vil jeg bestemt heller finde mig i. Reklamer har ikke noget at gøre
på en seriøs DVD udgivelse og er med til at ødelægge helheds oplevelsen af
en DVD.

Trailere på DVD'er synes jeg er en ganske udemærket ting. Men de skal ikke
være tvugne eller vises i starten af filmen, de skal ligge som et punkt et
eller andet sted i menuen. Hvilket de dog heldigvis også gør på de fleste
skiver (endnu).

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Brian Christensen

Dato : 25-11-03 20:12

> [...]
> var reklamer på? Eller er der nogen som kender til en
> underskriftindsamling - det har jo virket på andre ting i DVD verdenen...

Ja jeg hader det også, og specielt Disney er pisse irriterende.
Jeg har omkring 40 Disney titler, og man skal hoppe flere kapitler for at
komme ind i menuen.

Fandeme irriterende.

Omvendt er det også ifølge min mening ok på leje dvd'er - måske endda rart
nok at se trailers fra andre nye film.

Fra : Morten DH

Dato : 25-11-03 22:04

"Brian Christensen" <brianc@fjerndetteesenet.dk> skrev i en meddelelse
> Omvendt er det også ifølge min mening ok på leje dvd'er - måske endda rart
> nok at se trailers fra andre nye film.

Det er vi faktisk helt enige om - det er altid rart at se hvad der er på vej
eller står i butikken og venter til næste gang man kommer forbi... men hvis
man skal se de samme fra nu af og i al evighed så er snakken en anden...

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-11-03 16:14

Brian Christensen wrote:
> Ja jeg hader det også, og specielt Disney er pisse irriterende.
> Jeg har omkring 40 Disney titler, og man skal hoppe flere kapitler
> for at komme ind i menuen.
>
> Fandeme irriterende.

(bl.a) Derfor bliver Di$ney film købt, backet-up (uden reklamer), og solgt
igen.

/jim

Fra : Morten DH

Dato : 26-11-03 17:33

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
> (bl.a) Derfor bliver Di$ney film købt, backet-up (uden reklamer), og solgt
> igen.

Ha ha jeg gemmer nu originalerne; men ellers er fremgangsmåden den samme -
håber Disney finder ud at dette for de har altid været så paranoide omkring
kopiering at de straks ville tilbagekalde alle deres udgivelser og genudgive
dem uden trailers

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-11-03 20:55

On Tue, 25 Nov 2003 17:27:17 +0100, "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

> [...]
>ville - men når jeg har købt og betalt for noget der ovenikøbet kaldes en
>Collector's Edition, så finder jeg det usmageligt...

Jeg giver dig meget ret! Jeg har også et par Disney med det lort!!
Kunne man ikke indføre at de skal oplyse om dette når man køber dvd'er så
man kan være en bevidst forbruger??

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Morten DH

Dato : 25-11-03 21:59

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg giver dig meget ret! Jeg har også et par Disney med det lort!!
> Kunne man ikke indføre at de skal oplyse om dette når man køber dvd'er så
> man kan være en bevidst forbruger??

Di$ney er en af de helt slemme - kan se sniper nævner Toystory... mit boxsæt
står stadig uåbnet; men det skulle ikke forbavse mig at se det selv på en
samler udgave til 70$

Og det er jo netop det, hvor mange gange gider man se de samme reklamer...
lejefilm ser man jo 1-2 gange og så kan det være ligegyldigt; men hver
eneste gang den dyrt indkøbte hives ned af hylden er bare for meget >

Sjovt nok er det alle de store selskaber som er de værste... Jeg køber en
masse fra Anchor Bay og alt fra Blue Underground - de små energiske
selskaber giver sgu os samlere hvad vi vil have med seriøst ekstra materiale
og ikke alt muligt fis som i bund og grund bare er forlængede reklamer (se
fx 2 Fast 2 Furious).

Jeg har af samme årsag undladt at købe alle Di$neys direct to video
udgivelser, da de er meget plagede af dette - kan desværre ikke dy mig for
at hive deres klassikere hjem... De laver nogle kanon udgaver for tiden
(Lion King, Sleeping Beauty, Beauty and the Beast mfl) derfor er det ekstra
skuffende at se dem ødelægge dette med de forbandede reklamer

Men jeg er gald for at høre jeg ikke er alene, gik og var bange for jeg var
ved at blive et gammelt brokhoved...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-11-03 17:18

> Men jeg er gald for at høre jeg ikke er alene, gik og var bange for jeg
var
> ved at blive et gammelt brokhoved...

du er et brokhoved - lissom alle os andre herinde - ja og gammel osse for
den sags skyld,o)
btw - lad lige høre om den toy story box er med reklamer - vil jeg da gerne
vide (selvom mine tegenfilm altid er reg 2 pga mine irriterende børn)

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 26-11-03 00:01

> [...]
> hvert fald chancen for at se lidt reklame for et Universal Mastercard og

Hvis jeg ville se trailere og reklamer til en uendelighed, tog jeg i
biografen.
Jeg har ikke inviteret biografen hjem i min stue.
Jeg har hader trailers og FBI-advarslerne...

Fri mig fra det onde!