Netværk ?????
Fra : Dovenlas

Dato : 16-04-01 10:19

Hej NG

Jeg har et spøgsmål...

Vi har lige lavet et netværk i vores andels forening........ Men der er
noget som er meget underligt..

Switch ogrouter står nu i kælderen og Router sidder i uplink... det virker
fint....

Jeg går op til mit eget stik og gårpå nettet uden problemer.... jeg får
tildelt en IP af Routeren ikke nogen problemer der. Gatway, dns etc kommer
fint op.

Så går jeg ned til min underbo, hanprøver så at komme på, men den vil ikke
hente en Ip fra routeren, der er ikke forbindelse, vi har checket at linien
er god nok, det meget underlige sker idet han sætter en lille 10 mb hub ind
i mellem væg stik og computer, da vil den gerne hente en ip samt gateway dns
etc....og der er fri adgang til nettet ????????????? HVORFOR DET ?? Det
virker fint oppe hos mig uden HUB eller andet.....

Det er fuldstændigt sort for mig ??

Håber der er nogen som kan hjælpe os, da vi er 22 som skla på snart, så vi
skla lige have en lille løsning .....

Tak og god Påske

Mvh

Christian

Fra : Jan Poulsen

Dato : 16-04-01 10:30

Jeg går ud fra at jeres opsætning på PCerne er ens.

Har i prøvet at "Ping"e routeren fra din underbos PC ?

m.v.h.
Jan Poulsen

Dovenlas <dovenlas@hotmail.com> skrev i en

Fra : Dovenlas

Dato : 16-04-01 10:34

Op sætningen er fuldstændig ens, oki net kort er forskellige... men det
skulle ikke heve nogen betydning, de er all 10/100

Jeg prøvede at pinge routeren, men den kunne ikke connecte, kun når der er
hub i mellem er der adgang.. ??

Mvh
Christian

Fra : Ruben Hesselbæk

Dato : 16-04-01 11:30

<cut>
> [...]
> etc....og der er fri adgang til nettet ????????????? HVORFOR DET ?? Det
> virker fint oppe hos mig uden HUB eller andet.....

Kunne godt lyde somom han måske har et krydset kabel, prøv med et andet
kabel.
Eller det kan være at hans stik er krydset ?

Venlig hilsen
Ruben Hesselbæk

Fra : Kemster

Dato : 16-04-01 13:50

lyser link-lampen på switchen ( hans stik ) ??

Kemster

Fra : Dovenlas

Dato : 16-04-01 14:13

Jep, det gør den.... og han kunne også få forbindelse via hubben, men det er
løst nu, det viste sig at der var et eller andet galt med måde vi havde
samlet stikket på, lige hvad der var galt ved vi ikke, men nu virker det :)

Tak for hjælpen

Mvh

Christian