Print position absolute bottom på sidste s~
Fra : Leif Neland

Dato : 25-11-03 14:53

Jeg vil gerne printe en kasse ud i nederste højre hjørne på den
sidste side.

I styleshet'et har jeg

@media screen {
dontShowMe {display: none;}
}

I html'en har jeg:
style="position: absolute;
bottom:10px;
right:10px;
width: 300px;
height:100px;
border: solid 1px black;"
Forhandlerstempel

Det giver også en nydelig kasse, kun når man printer, ikke når
man ser på skærmen.

Men det bliver printet på første side, ikke sidste.
Foruden at kassen kommer oven på den øvrige tekst på siden.

Hvad kan man så gøre?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 25-11-03 15:10

Leif Neland wrote:

> Jeg vil gerne printe en kasse ud i nederste højre hjørne på den
> sidste side.
>
> I styleshet'et har jeg

[snip kode]

> [...]
>
> Men det bliver printet på første side, ikke sidste.
> Foruden at kassen kommer oven på den øvrige tekst på siden.

Placer din div-kasse sidst i HTML-koden.

Hintzmann c",)

Fra : Leif Neland

Dato : 25-11-03 16:19

Martin Hintzmann Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [snip kode]

> Placer din div-kasse sidst i HTML-koden.
>
> Hintzmann c",)

Det var ikke morsomt.
Selvfølgelig har jeg gjort det.
En "position absolute" er ligeglad med hvor den er placeret i koden.

Leif

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 27-11-03 08:40

Leif Neland wrote:

> Det var ikke morsomt.
> Selvfølgelig har jeg gjort det.
> En "position absolute" er ligeglad med hvor den er placeret i koden.

Lave et stylesheet til print og positioner din box relativt.

Hvis du har et link til din side er det måske nemmere at hjælpe dig.

Hintzmann c",)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-11-03 19:59

Det kan du godt glemme. Ikke muligt.
Det nærmeste du kan komme er at placere det lige efter øvrigt indhold.