Kat pisser i sengen
Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 24-11-03 23:20

Hvad er der galt med hende (1½år gammel hunkat)
Hun kan finde på at pisse i vores seng selvom bakken er ren og tør .. Hun
gør det ikke andre steder normalt kun i bakken.
Men af og til (nogen gange 2-3 dage i træk) pisser hun i sengen både på
dyne og ren madras

Hvad kan vi gøre udover at nægte hende adgang til soveværelse ?

Iøvrigt forsøger vi oss at finde et nyt hjem til den helst med andre katte
da hun virker ensom og vi har ikke pladsen til en mere..
Hendes bedste og enste legekammerat når vi ikke er hjemme er en tamrotte:þ
Dog kun menes den er i buret .. kommer den ud stikker hun af

Erik og Maj
"Krone Taxa ved man hvad er"

Fra : Camilla Baird

Dato : 24-11-03 23:58

On 24/11/03 23:20, in article
3fc283eb$0$29347$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "Elbarto Simsoniac"
<ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

> [...]
> Hendes bedste og enste legekammerat når vi ikke er hjemme er en tamrotte:þ
> Dog kun menes den er i buret .. kommer den ud stikker hun af

Har I haft katten til en dyrlæge? Ofte er pludselig urenlighed tegn på
sygdom.
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_urenlighed.html
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_blaerebetaendels
e.html

Det kan også være et adfærdsproblem - men inden man begynder at fokusere på
et adfærdsproblem, er det vigtigt at have udelukket sygdom.
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-11-03 00:03

Jeg vil da lige nævne, at amnge fertile katte, inkl et par af vores
egne, ynder at tisse i sengen og på vasketøj, så det lugter af dem.
Men når katte begynder på sådan noget,s kal de selvfølgelig først
tjekkes af en dyrlæge hvadenten de er fertile eller ej

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 25-11-03 13:26

Tak for de mange hurtige svar

Nu må katten så til dyrlæge og se om der er noget med den.

ang. plads så har vi 45m2 incl kælder med vaske og hobbyrum så syntes ikke
helt der er til en mere

Erik og Maj
"Krone Taxa ved man hvad er"

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 25-11-03 17:33

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> ang. plads så har vi 45m2 incl kælder med vaske og hobbyrum så syntes
ikke
> helt der er til en mere

Årh pjat - her har vi 4 katte på 66 m2 Og det går vældigt

Vores hunkat Dixie tissede også på vores tøj og dyner i en periode. Hun
manglede opmærksomhed fandt vi ud af.
Hun fik ikke nok, selv om vi delte ud til dem alle... ingen blev snydt.
Dixie kræver bare ekstra *G*

+ at hun er meget sart mht grus. Nyt grus er bare det bedste *G*
Vi har 4 kattebakker nu, så 1 til hver kat.

Mere opmærksomhed og rens af grus oftere end tit og gerne flere bakker - det
er min opskrift.
Dog forudsat at katten ikke fejler noget, for så skal den jo selvfølgelig
hjælpes af Dr. Dyregod *S*

Joan

Fra : maz

Dato : 26-11-03 17:48

Elbarto Simsoniac wrote:
> Nu må katten så til dyrlæge og se om der er noget med den.
Vedr. urenlighed: Jeg vil da lige anbefale dig, at læse den artikel, der
findes på hjemmesiden:

under Kategori-Adfærd-Urenlighed hos katte.

Der står en masse gode informationer.

> ang. plads så har vi 45m2 incl kælder med vaske og hobbyrum så
> syntes ikke helt der er til en mere
Ja, okay - men det er mere m3 du skal regne med - altså højden også.... Jeg
har selv tre katte på 45 m2 uden problemer - de trives fint og har to
gulv-til-loft-kattemiljøer

M og Z-teamet....

Fra : Kate

Dato : 27-11-03 21:22

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote in

> ang. plads så har vi 45m2 incl kælder med vaske og hobbyrum så
> syntes ikke helt der er til en mere

Hej Erik og Maj,

Det er selvfølgeligt et temperamentsspørgsmål, men vil da bare nævne at
jeg har 4 katte + 1 kanin på ca. 43 kvm og føler ikke det er noget
problem. Mine katte slås ikke og trives efter min mening godt.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : zasha

Dato : 24-11-03 23:58

> Hvad er der galt med hende (1½år gammel hunkat)
> Hun kan finde på at pisse i vores seng selvom bakken er ren og tør ..
<klip>
> [...]
katte
> da hun virker ensom og vi har ikke pladsen til en mere..

Hejsa :)

Tja, der kan være meget galt, men jeg har da to bud på en løsning.

1. Spray med Feliway (kan købes hos dyrlægen) på senge/sengetøj, det er
stort set duftfrit for mennesker, men katte synes det dufter dejligt, og
derfor vil de (normalt) ikke tisse der hvor du har sprayet.

2. Som min dyrlæge siger, "det er oppe i dens hoved det er galt".... og det
kan hos min neutraliserede hunkat, klares med en hormonindsprøjtning. Jeg
var lykkelig da den efter måneders pisseri, fik en sprøjte og fra det ene
øjeblik til det andet, holdt op med at pisse allevegne i min lejlighed (55m2
med to katte)

Mht. et nyt hjem, så ville jeg overveje en kammerat til den, trods lidt
plads - hvor lidt plads taler vi om?, eller også kan I sætte den til
adoption på www.vildkat.dk,
--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk/godter.html